PLA D'AIATS i PUIG LA BASTIDA des de Caselles

Photo ofPLA D'AIATS i PUIG LA BASTIDA des de Caselles Photo ofPLA D'AIATS i PUIG LA BASTIDA des de Caselles Photo ofPLA D'AIATS i PUIG LA BASTIDA des de Caselles

December 30, 2012
March 2012

near el Prat de Sant Julià, Catalunya (España)

Deixem el cotxe just abans d'arribar a la casa de Casellas per iniciar la ruta sobre la pista que porta a la casa d'Aiats;

Comencem a caminar en direcció Nord fins el punt on la pista creua el torrent per dirigir-se a la casa d'Aiats. Nosaltres no hem de creuar el torrent sinó continuar per la riba dreta en direcció nord per una pista que es converteix en un corriol que primer remuntarà alguna zona pedregosa i a mica en mica esanirà endinsant al bosc.

La pujada és molt bonica pel canvi de vegetació, primer alzines i roure i en mica en mica ja trobarem faig i freixes.

El camí va remuntant el torrent fins el coll d'Aiats on hi ha un encreuament de camins. Nosaltres seguirem el que marxa cap a ponent fins el Pla d'Aiats. No té pèrdua perquè està indicat tot. La fageda és espectacular en aquest punt i destaca una zona on les arrels dibuixen mil formes sobre el terra.

Suaument pujarem el Puig Flabiol fins arribar al Pla d'Aiats que creuarem en sentit Sud, passant les barraques (antigues construccions per a bestiar) fins a l'extrem més a migdia on hi ha una estelada: acaem d'arribar just sobre el cingle d'Aiats amb unes vistes inimaginables sobre la Plana de Vic, Cabrerès i Guilleries.

A partir d'aquí iniciarem el descens seguint el cingle pel seu costat de llevant on un corriol ens portarà fins el Puig Labastida: un altre mirador excepcional en aquest cas de la vall d'en Bas i la Garrotxa.

Baixarem ràpid fins a la pista que encercla el cingle d'Aiats per baix i la seguirem fins a la casa de Comajoan, on agafarem pel dret pel mig dels prats fins arribar al torrent d'Aiats, creuar-lo i pujar al cotxe novament.

La ruta discorre en bona part enmig del bosc però quan surt fora trobem uns miradors excepcionals, per quin motiu l'aconsellem molt fer-la a l'estiu no fos cas com ens ha passat altres vegades a nosaltres que hem arribat a dalt d'Aiats i la boira no ens ha deixat veure absolutament rès.