Photo ofPl. dom Suvaja - Cerjak - Sklopovi - Belovrsac - vrh Beljanice - Cemernica - kanjon Cemernice - Lisine Photo ofPl. dom Suvaja - Cerjak - Sklopovi - Belovrsac - vrh Beljanice - Cemernica - kanjon Cemernice - Lisine Photo ofPl. dom Suvaja - Cerjak - Sklopovi - Belovrsac - vrh Beljanice - Cemernica - kanjon Cemernice - Lisine

November 28, 2022
November 2022

near Jelovac, Central Serbia (Serbia)

Staza vodi od planinarskog doma "Suvaja" koji se nalazi na 4 kilometara od Strmostena u klisuri reke Resave, preko Cerjaka 695 m. n. v. odakle se sa livada kojima vodi staza pružaju prelepi vidici na južni odsek i stene Beljanice. Staza dalje izlazi na kolski put, sa kojeg je moguce skrenuti prvo na vidikovac Sklopovi, a kasnije i na vidikovac i vrh Golovršac 951 m. n. v. Voditi računa da se dodaje vreme i visinska razlika pri usponu na Golovršac, pa ovaj deo staze možete opciono dodati u zavisnosti od fizičke pripremljenosti i brojnosti grupe. Nakon skretanja za Golovršac, kolski put nastavlja dalje pored Đule 965 m. n. v. ka mestu gde se skreće sa kolskog puta i tu počinje jači uspon kroz šumu uz Kaput, nakon kojeg se izlazi na Beljaničku kapu preko Solila. Najviši vrh Beljanice se nalazi na nadmorskoj visini od 1339 metara. Nakon najviše tačke vrha Beljanice neophodno je strogo praćenje treka, jer u početku se ide putem, nakon toga put se gubi i potrebno je pratiti markacije sa kojih se trek odvaja i savija ka Čemernici. Naglašavam da je u ovom predelu potrebno strogo pridržavanje kretanja po treku, jer je neophodno proći tačno uskom stazom ispod stenovitog i strmog dela južnog odseka Beljanice. Ovaj predeo je usled nepristupačnog terena umereno urastao i potrebno je oprezno birati put, zaobilazeći prepreke, a pritom voditi računa i na konfiguraciju terena. Nakon spuštanja u predeo Čemernice, koji čini središnji deo - bilo Beljanice, trek vodi niz pitomiji deo livadama, nakon toga izlazi na put, sa koga je neophono pronaći ulazak u kanjon Čemerničkog potoka. Staza najpre vodi desnim delom kanjona, prolazi pored izvora i dalje nastavlja desnom obalom Čemerničkog potoka sve do mesta gde je neophodno uočiti pogodno mesto za izlazak iz kanjona sa leve strane potoka. Dalje staza vodi kroz šumu nakon čega izlazi na kolski put. I dalje je neophodno pratiti trek, jer se staza na par mesta odvaja od kolskog puta - sve je naznačeno na treku. Staza završava na asfaltu u Lisinama gde možete posetiti vodopad ili izvor.

Start

Planinarski dom Suvaja

Skretanje sa puta levo pored imanja

Kolski put

Skretanje za vidikovac

Vidikovac Sklopovi

Odvajanje sa kolskog puta levo ka Golovrscu

Vrh Golovrsac 951 m. n. v.

Skretanje sa puta na uspon kroz sumu

Vrh Beljanice 1339 m. n. v.