PİSİDİA YOLU Selge - Demirciler

May 3, 2019
May 2019

near Altınkaya, Antalya (Türkiye)

25.04.2019
1.gün / Haspınar - Demirciler / 20.0 km / Toplam 20.0 km

St. Paul Yolu yürüyüşümüzü dün tamamlamıştık.
Programımızın son 2 gününde bir sürpriz yapalım dedik.

Birkaç ay önce Ankara İngiliz Enstitüsü 'nde tanışmış olduğum Sayın Isilay Gursu 'dan PISIDIA HERITAGE TRAIL hakkında heyecan verici bilgiler almıştım.

PİSİDİA YOLU diyebileceğimiz bu çalışma ile Sagalassos - Trebenna - Selge üçgeninde yeni bir kültür yürüyüş yolu oluşmaktadır. Pek yakında işaretlemeleri tamamlanacak ve tanıtıcı kitabı yayınlanacaktır.

Bizler son iki günümüzü yeni bir çekim merkezi olacağına inandığımız Pisidia Yolunun Selge'ye uzanan son iki parkuruna ayırdık. Bugün Haspınar köyünden başlayarak Pisidia Yolunu adımlamaya başladık.

Uzunca bir süre çok az yükseliş yaparak orman içindeki patikaları takip ederek doğu istikametinde ilerledik. Seyrek yerleşmiş köy evlerini arkamızda bıraktıktan sonra tırmanış bölümlerine geldik.
Çok çıkış ve az iniş şeklinde ilerleyen bir döngüye kapılarak başlangıçtaki 200 m kotundan 620 m kotundaki Kaşkaytanlar mevkiine kadar toplamda 1000 m ye yakın tırmanış yaptık.

Küçük Aksu deresini geçmek için botları çıkarmak zorunda kaldık.

Tırmanış bölgesinin son bölümlerinde dikenler ve çalılar patikaları neredeyse tamamen kapatmış. Çok zorlandık.
İşaretlemeler sırasında bu patikalar temizlenmeli ve belirgin hale getirilmelidir.

16. km de 620 m kotundaki asfalt yola ulaştıktan sonra 900 m kotundaki Demirciler köyüne kadar 4 km asfaltı yürümemek için araçtan faydalandık.

Bu gece Selge Nature-home da kalacağız. Osman Dalka (0538 308 5666) herzamanki misafirperverliği ile bizleri karşıladı. Burası muhteşem bir yol noktasıdır. St.Paul Yolu ve Pisidia Yolu yolcuları Selge Nature-home 'u unutamayacaktır.

Bugün gerçekten çok yorulduk, ama PİSİDİA YOLUNUN İLK YOLCULARI OLMAK beni ve arkadaşlarım Metin Uluışık, Yahya Kabak, Erhan Tütüncüoğlu ile Mehmet Özbek ( Özbek Özbek)'i gururlandırıyor.

Bizlere bu imkanı sağlayan the British Institute at Ankara grubuna ve Sayın Işılay Gürsu 'ya teşekkür ediyoruz.

26.04.2019
2.gün / Selge - Demirciler / 13.7 km /Toplam 33.7 km

İstikbalinden umutlu olduğumuz Pisidia Yolunun bugünkü parkuru Selge 'den başlayacak.
Neden?
Çünkü Selge Nature-home köy evinde geceledik ve Selge hiç araştırılmamış bir antik şehir. KurtTrek grubunun yeni üyesi Erhan Tütüncüoğlu 'na Selge 'yi detaylı bir şekilde tanıştıracağız.

Selge antik şehrinin görünür simgesi antik tiyatroyu geçerek daha yüksek kotlardaki şehir kalıntılarını gezerek yükseliyoruz.

Selge antik şehrinin sur duvarlarını geçince antik yoldan bozma genişletilmiş orman yolunda, nefis bir çam ormanı içinde ilerliyoruz ve yavaş yavaş tırmanıyoruz.

8.km den sonra patikaya giriyoruz. Muhteşem görüntüler veren manzara noktaları bizleri heyecanlandırıyor. Her tarafı seyrederek azıkları atıştırmanın mutluluğuna doyum olmuyor.

Ara sıra karşılaştığımız keçi ve sığır besleyici kadın ve erkek çobanlar sohbet arkadaşımız oluyorlar.

Sonra Yeşilvadi 'ye bakan zirveleri aşıyor ve Demirciler köyü asfaltına ulaşıyoruz. Demirciler köyüne kadar 1750 m lik asfaltı yürüyoruz.

Selge Nature-home sahibi Osman Dalka ( 0538 308 5666) Demirciler köyünde aracıyla bizi karşılayınca ben ve yol arkadaşlarım Yahya Kabak, Mehmet Özbek ( Özbek Özbek), Erhan Tütüncüoğlu ile Metin Uluışık bu güzelliklerin sona erişine inanın üzüldük.

Pisidia Yoluna doyamadık. En kısa zamanda Pisidia Yoluna tekrar döneceğiz.

Bu istek içinde, "the British Institute at Ankara" ofisine ve Sayın Isilay Gursu 'ya bir kez daha teşekkür ediyoruz.
Bu etkinlik ile ilgili fotoğraflara ve diğer etkinliklere erişmek için
adresine gidiniz.

Doğada Kalalım, Sağlıklı Olalım.