Pisidia Yolu - Pisidia Heritage Trail / Kremna Antik Kenti - Çamlık köyü

Photo ofPisidia Yolu - Pisidia Heritage Trail / Kremna Antik Kenti - Çamlık köyü Photo ofPisidia Yolu - Pisidia Heritage Trail / Kremna Antik Kenti - Çamlık köyü Photo ofPisidia Yolu - Pisidia Heritage Trail / Kremna Antik Kenti - Çamlık köyü

May 27, 2019
May 2019

near Çamlık, Burdur (Türkiye)

Bir Pisidia kenti olan Kremna' da bulunan, kaya içine gömülmüş, benzerine az rastlayabileceğiniz bir anıt mezarlarıyla Kremna Antik Kenti Yunancada “uçurum” anlamına gelmektedir. Kremna Antik Kenti Çamlık Köyü’nün sınırları içerisinde Aksu Vadisi’ndedir. Etrafı uçurumla çevrili bir tepenin üzerindedir.

Yürüyüşümüz Burdur il sınırları içinde olan 1200 m yükseklikte olan Çamlık köyünden sonra Hacıbağ mevkisinden devam ederek Kuş düneği Kayalıklarını paralel bir şekilde ilerleyerek antik kente ulaştık. Çok geniş bir alanda kurulu kent kalıntılarını gezmek epey vaktimizi aldı
Kentin güney girişinden şehri terk ederek kaya mezarından devam eden antik yolu takip ederek Çamlık köyünde son buldu

Kremna Antik Kent, şehir bakımından girintili çıkıntılı ve üç köşelidir. 1000 metre yükseklikte yayla üzerinde olduğu için şimdi gitmek için tam zamanıdır. 235 metre uzunluğunda sütunlu yol bulunmaktadır. Yolun iki tarafında sütunlar bulunur. Sütunların arasında iki sıra halinde dükkanlar bulunur. Sütün gövdeleri granit taşlardan yapılmıştır.