Pisidia Yolu - Pisidia Heritage Trail / Ariassos - Akkoç Köyü

Photo ofPisidia Yolu - Pisidia Heritage Trail / Ariassos - Akkoç Köyü Photo ofPisidia Yolu - Pisidia Heritage Trail / Ariassos - Akkoç Köyü Photo ofPisidia Yolu - Pisidia Heritage Trail / Ariassos - Akkoç Köyü

1960
December 9, 2018
December 2018

near Akkoç, Antalya (Türkiye)

Pisidia Yolu - Pisidia Heritage Trail / Ariassos Akkoç Köyü 13 km

Antalya'nın kuzeyinde kalan dağlık arazinin antik ismidir Pisidia. Bu yürüyüşümüzde Pisidia Dağlarında kurulu olan Ariassos antik kenti ve yaylarını keşfe çıktık. Yepyeni bir rotada yepyeni bir bölge tanımak çok güzeldi.
Ariassos’dan yörüklerin hala kullandıkları patikaları izleyerek önce Akkoç üzerinden Erikli Yaylasına, Azmana yaylası ve daha sonra yayla yolu takip ettikten sonra derin bir vadiden Çubuk beli vadisine indik. Ayrıca parkurun bir kısmı hem antik zamanda kullanılmış bir yoldu ve Ariassos antik kentte giden su yolunu da yer yer takip ederek ilerledik.
Her yolu düşenin kesinlikle gezmesi gereken tarihi mekanlardan bir tanesi gördük...

Ariassos Toros dağları üzerinde 900 – 1100 metre yükseklikte yer alan Psidya yerleşimidir. Çubuk boğazından sonra 1 km batıda yer almaktadır. Akkoç köyü sapağından ulaşılmaktadır. Kent, antik çağda Pisidya adı verilen bölgede bulunmaktadır.

Bir dağın yamacında kurulmuş olup, hamamları, kaya mezarları açısından görülmeye değerdir. Ariassos kentine girilen vadinin başlangıcında kentin en görkemli kalıntısı olan giriş kapısı yükselir. Roma devrinden kalma bu anıt, 3 kemerli ve dolayısıyla 3 girişli olduğu için, yöre halkınca “Üç kapı” diye anılır. Kentin şaşırtıcı bir özelliği, dörtte üçünün, olağanüstü gösterişli anıtsal mezarlar olan nekropolis kalıntısı olmasıdır.
· Kentte antik dönemde bağcılık, şarapçılık ve zeytinyağı üretiminin yapıldığı anlaşılmaktadır. Kentin geç Roma döneminde yaşadığı deprem neticesi yıkıldığı ve bu nedenle terk edildiği sanılmaktadır.

PİSİDİA YOLU
Uzun soluklu tematik yürüyüş yollarına bir yenisi daha ekleniyor.
Kremna, Ariassos, Sia, Pednelissos, Selge, Melli, Adada, Kapıkaya, Sagalassos ve Termessos gibi çok önemli arkeolojik alanlardan geçen rota genelde antik yolları takip ediyor.Tüm çalışmaları bitmiş. İşaretleme için Antalya Koruma Kurulu onayı bekleniyor. Bu sene sonuna kadar bir tanıtıcı kitapta çıkacakmış. Bilginize