PİSİDİA YOLU gün 7-8 (Bayatbademler-Termessos-Milli Park-Geyikbayırı)

Photo ofPİSİDİA YOLU gün 7-8 (Bayatbademler-Termessos-Milli Park-Geyikbayırı) Photo ofPİSİDİA YOLU gün 7-8 (Bayatbademler-Termessos-Milli Park-Geyikbayırı) Photo ofPİSİDİA YOLU gün 7-8 (Bayatbademler-Termessos-Milli Park-Geyikbayırı)

one day 10 hours 14 minutes
July 5, 2021
July 2021

near Bayatbademlesi, Antalya (Türkiye)

Gün 1-6 ve genellikler için: https://fr.wikiloc.com/itineraires-randonnee/pisidia-yolu-gun-1-3-isparta-sagalassos-aglasun-hisar-kremna-77500909, https://fr.wikiloc.com/itineraires-randonnee/pisidia-yolu-gun-4-6-kremna-dutalani-kocaaliler-sia-karaot-bogazkoy-bademagaci-ariassos-akkoc-bayat-77501524

7. GÜN: Bayatbademler-TERMESSOS-Balık çiftliği (Milli Park) (26km)
En zor gün olduğu süphesiz, ama Termessos ve Milli Park çok çok sevindiriciydi. Rota birkaç kilometre keyifsiz asfalt ile başlıyor, tam otoyoluna kadar. Karşısında işaretler birden bire bitiyor: çünkü bu milli park bölgesi midir? Bilmiyorum, kafam karıştı. Issız bir orman yolu buldum. Ormandan geçen bir kestirme yapmadım çünkü hiçbir patika izini bulamadım, yerinde 2km daha asfaltta yürüdüm. Termessos’a tırmanan patikanın silinmiş olmasından çok korkuyordum, ama böyle değildi, çok şükür. Oldukça iyi işaretlenmiş olmakla beraber yine de daha açık olabilirdi. Öte taraftan iniş ise çok zor, çok uzun ve az kaldı tehlikelidir. Cok tecrübeli olmayan yürüyüşçülere öneremem, ve orada tek başınıza olmak da çok güzel bir fikir değil, aksiklik olursa. Güneyden gelenler için kocaman bir tırmanış olmalı. Ama hala orada değilim: bu inişten önce şahane, eşi görülmemiş Termessos antik kentinde neredeyse yarı gün geçirdim. Antik yol ve eski kuzey kentin girişinden geçmek inanılmaz bir deneyimdi, patika çok kötü bir durumda olursa da olsun. Ama tıpkı Sagalassos’ta, sonra çok daha asağıda bulunan resmi girişinde bilet almaya gitmelisiniz. Bekçiden de çok ihtiyacım olan su aldım, ama eğer bir kişiden fazlasanız tuvaletlerden su almak daha iyi olur, çünkü bekçide sadece damacana su var.
Tekrarlayayım ki sonraki iniş zor ve biraz riskli, üstelik belki de yasak: bu günün son noktasında bulunan bir tabelaya göre Milli Park içinde trekking ve kamp yapmak yasaktır, yaban hayatı korumak için. Belki aksam çadır önünde yüz yüze kaldığım domuz bana bunu tekrarlamaya geldi. Yanındaki balık çiftliğinin sahipleri de akşam alandan ayrılır, dolayısıyla orada kamp yapmak gerçekten yaban hayat ile yapayalnız kalmak demek.

8. GÜN: Balık çiftliği-Kozyatağı yaylası-Alımpınar yaylası-KELBESSOS-Geyikbayırı (33km)
Bu Milli Park’in kalbinden geçen rota 1000m çıkıs ile başlıyor. Sıcakliktan ötürü (ki Isparta’dan beri çok yükselmiş!) bundan biraz çekindim, ama toprak yolu sayesinde çok rahat ve çok güzel bir inişti. Yaban hayat olarak geyik ve dağ keçisi (sanırım) gördüm. Bundan sonra da rota asla yürüyüsçüyü hayal kırıklığına uğratmıyor, sonsuz güzel bir etap. Orman içinde gizli Kelbessos harabeleri var. Sonunda çok sevinerek, gülerek Geyikbayırı’na ulaştım, ilk duşumu dört gözle beklerken, ve büyük bir düş kırıklığını yaşadım. Köy içinde pansiyon olmadığını, ancak çok aşağıdaki vadi tabanında yaz mevsiminde çoğu kapalı kalan kampingler olduğunu bilmiyordum. Böylece çok aptal bir şekilde Trebenna kalıntılarını (= Likya yoluyla bağlantısı) kaçırdım, ve zevksiz kirli bir kampingda kalmak zorunda kaldım. Sonraki sefer için kalsın…

rota ormandan kestirme yapıyor, yapmadım

burdan toprak yoluna kadar zor, isaret patika yok

yol

acik bir patika bulamadım, yoldan devam ettim

olmayan patika burda yola çıkıyor