PIRINEU. Ruta circular a la vila de Rialp

Photo ofPIRINEU. Ruta circular a la vila de Rialp Photo ofPIRINEU. Ruta circular a la vila de Rialp Photo ofPIRINEU. Ruta circular a la vila de Rialp

August 24, 2023
August 2023

near Rialp, Catalunya (España)

Aparcament pont de Sant Isidre a Rialp poble - Pont de Sant Antoni - Pont de Sant Isidre - Passeig del Pallars - Pont de les Vernedes - Camí de Canerilla - Mirador Colomer de Martí - Font de Canerilla - Pont de Santa Caterina - riu Noguera pallaresa - Raval - Casc antic - Castell de Rialp - Aparcament Pont de Sant Isidre

Ruta circular curteta per la vila de Rialp a la comarca del Pallars Sobirà que ens durà pels racons més bonics del poble rodejant el riu Noguera fins arribar al punt d'inici de la ruta.

El desnivell acumulat de la ruta és d'uns tres-cents metres aproximadament. Trobarem aigua potable en fonts per tot el recorregut de la ruta.

Començarem la ruta a l'Avinguda de la Generalitat, al costat del pont de Sant Isidre que creua el torrent de Sant Antoni que desemboca al riu Noguera Pallaresa una mica mes avall. Baixarem per l'avinguda fins arribar al Pont de Sant Antoni a l'alçada de la carretera C-13 que creua tot el poble. Seguirem pel carril peatonal o vorera de la carretera en direcció Sort uns set-cents metres fins el pont de les Vernedes el qual creuarem per sobre de la Noguera Pallaresa. Agafarem una pista de terra a l'esquerra passant pel costat de la depuradora del poble. Continuarem per l'agradable camí al costat del riu fins el mirador del Colomer d'en Martí on tindrem fabuloses vistes al poble i els voltants. Seguirem endavant fins la font de Canerilla on podrem beure. Al quilòmetre dos i mig creuarem el Nolguera Pallaresa de nou pel pont de Santa Caterina i arribarem al poble de Rialp. Creuarem el poble passant pel raval i diversos llocs d'interès per acabar la ruta on l'hem començat.

Aparcament

Photo ofMàquina llevaneus/Torrent de Sant Antoni Photo ofMàquina llevaneus/Torrent de Sant Antoni Photo ofMàquina llevaneus/Torrent de Sant Antoni