Photo ofPirgos Agrafon, Karvasaras-Pirgos 1804m-Mihos 1800m-Karvasaras ( Πύργος Άγραφα ) Photo ofPirgos Agrafon, Karvasaras-Pirgos 1804m-Mihos 1800m-Karvasaras ( Πύργος Άγραφα ) Photo ofPirgos Agrafon, Karvasaras-Pirgos 1804m-Mihos 1800m-Karvasaras ( Πύργος Άγραφα )

June 19, 2017
June 2016

near Petrotó, Thessaly (Greece)

Πύργος Αγράφων, 1804μ.

Κυκλική πορεία που ξεκινά από το τέλος της ασφάλτου στον δρόμο προς το χωριό Καρβασαράς, προσεγγίζει την ψηλότερη κορυφή Πύργος από την βόρεια ράχη, συνεχίζει νότια στις δυο κορυφές Μίχος Ι και ΙΙ, διέρχεται του περάσματος των Πορτών και επιστρέφει στο σημείο αφετηρίας.

Περιγραφή:
Αφήνουμε το αυτοκίνητο στο τέλος της ασφάλτου, στο δρόμο για το χωριό Καρβασαράς, όπου ποτάμι και γέφυρα. Από εκεί ξεκινάμε την ανάβαση επί του δρόμου μέχρι το χωριό. Εδώ να σημειωθεί πως η καταγραφή έγινε με κάλυψη της διαδρομής μέχρι το χωριό με ποδήλατο, αλλά κάποιος μπορεί επίσης να την καλύψει με αυτοκίνητο εφ’ όσον διατίθεται να διανύσει μικρά σημεία χωματόδρομου.

Από την πλατεία του χωριού λοιπόν, όπου πηγή και κιόσκια με ωραία θέα, αλλά και καφενείο, ξεκινάμε την διαδρομή προς το βουνό. Αρχικά ακολουθούμε τον ασφαλτόδρομο ( που περιέργως επανεμφανίζεται ) μέχρι τον ανώτερο οικισμό του χωριού. Ακολουθούμε μονοπάτια αποφεύγοντας τις τραβέρσες του δρόμου μέχρι που τον ξανά- συναντούμε, σε υψόμετρο 1320μ. Τον ακολουθούμε, και μας οδηγεί στο μεγάλο και όμορφο οροπέδιο δυτικά της κορυφής. Το περίκλειστο οροπέδιο χαρακτηρίζεται από πυκνή βλάστηση φτερών, μικρές συστάδες κωνοφόρων, ενώ η ανατολική όψη του Πύργου κερδίζει τις εντυπώσεις.

Αποφεύγοντας και πάλι τραβέρσα του δρόμου τον συναντούμε ξανά, και τον ακολουθούμε με κατεύθυνση βόρεια, ενώ συγχρόνως θαυμάζουμε την θέα προς το Βουτσικάκι. Σε διχάλα του δρόμου ακολουθούμε την δυτική ( αριστερή ) διακλάδωση, και περνώντας πάνω από στάνη, τον εγκαταλείπουμε οριστικά σε υψόμετρο 1460μ.

Ακολουθούμε την φυσική πορεία της ομαλής ράχης μέχρι χαρακτηριστικής συστάδας ελάτων, και από εκεί εύκολα στην κορυφογραμμή με θέα προς τα δυτικά. Βρισκόμαστε σε υψόμετρο 1610μ και μπροστά μας η βόρεια ράχη του Πύργου. Αρχικά την αποφεύγουμε από ανατολικά ακολουθώντας χορταριασμένη ράμπα δίπλα σε χαρακτηριστική σάρα. Μετά από κόντρα, οδηγούμαστε στην καθ’ αυτού ράχη, και από εκεί εύκολα στην κορυφή όπου και πεσμένο υψομετρικό της ΓΥΣ, 1804μ.

Συνεχίζουμε νότια, ακολουθώντας μονοπάτια βοοειδών και φτάνουμε σε διάσελο μεταξύ Πύργου και Μίχου σε υψόμετρο 1610μ. Από το διάσελο αυτό ανηφορίζουμε ακολουθώντας την ράχη μέχρι την Δυτική κορυφή του Μίχου, με υψόμετρο 1801μ περίπου. Συνεχίζοντας, προσεγγίζουμε και την ανατολική κορυφή, με υψόμετρο 1803μ περίπου. Επιστρέφουμε ακολουθώντας τα μονοπάτια των ζώων, κατηφορίζοντας παράλληλα με την ράχη, μέχρι κρυφού μικρού οροπεδίου, όπου και πετρόκτιστη στάνη, ανατολικά του προαναφερθέντος διασέλου.

Από εκεί με κατεύθυνση ανατολική και συγχρόνως τραβερσάροντας τον Πύργο, διερχόμαστε συστάδος ελάτων και στην συνέχεια χωρίς εμφανές μονοπάτι, αλλά σε μέτριας βατότητας terrain, φτάνουμε στις εντυπωσιακές και συγχρόνως όμορφες Πόρτες Πύργου. Από εδώ, κατηφορίζουμε σε εμφανέστατο μονοπάτι μέχρι τρακτερόδρομου, που με την σειρά του οδηγεί στον χωματόδρομο που χρησιμοποιήσαμε αρχικά για να φτάσουμε στο Οροπέδιο. Από εδώ η πορεία επιστροφής είναι κοινή με εκείνη της ανάβασης.

14,4χλμ. / + 1200μ.

Γρηγόρης Τζομάκας

Διάσελο μεταξύ των κορυφών Πύργος και Μίχος. σε υψόμετρο 1695μ. Κατεβαίνοντας την Νότια Ράχη του Πύργου χρησιμοποιούμε εμφανές κτηνοτροφικό μονοπάτι. Φτάνοντας στο διάσελο ανατολικά μας διακρίνουμε μικρό οροπέδιο με απομεινάρια παλαιού κτίσματος. Για την ανάβαση στον Μίχο Ι, είτε ανεβαίνουμε επί της ράχης, είτε τραβερσάρουμε την ράχη από αριστερά, λίγα μέτρα χαμηλότερα σε κτηνοτροφικό μονοπάτι.,

Diaselo Portes

Διάσελο Πορτών, χαρακτηριστικό πέρασμα. Όμορφο σημείο. Το μονοπάτι από εδώ είναι εμφανέστατο και κατηφορίζει με τραβέρσες μέχρι χαρακτηριστικού μοναχικού δένδρου.

Μεταλλική Γέφυρα επί του δρόμου που οδηγεί στο χωριό Καρβάσαρας. ¨Ομορφο ποτάμι. Η άσφαλτος σταματά εδώ, Η συνέχεια για το χωριό είναι χωματόδρομος με ορισμένα σημεία τσιμέντο.

Homatodromos

Χωματόδρομος που οδηγεί στο ανατολικό οροπέδιο του Πύργου

Karvasaras

Kιόσκι στην κεντρική πλατεία του χωριού Καρβασαράς, όπου επίσης πηγή, εκκλησία και καφενείο

Korifogrami

Σημείο επι της κορυφογραμμής βόρεια της κορυφής Πύργος.

PictographSummit Altitude 0 ft

H δυτική κορυφή Μίχος.

Mihos II

Η ανατολική και ψηλότερη εκ των δύο κορυφών του Μίχου.

Omos Korifogramis

Εδώ εγκαταλείπουμε οριστικά τον χωματόδρομο και ακολουθούμε την ομαλή ράχη μέχρι την κορυφογραμμή, διερχόμενοι χαρακτηριστικής συστάδας κωνοφόρων. Κάτω από τον χωματόδρομο μέσα σε δένδρα εντοπιζεται στάνη.

Pirgos 1804m

Κορυφή Πύργου 1804μ. όπου και πεσμένο υψομετρικό της ΓΥΣ.

Raba

Βόρεια ράχη Πύργου. Αποφεύγουμε την Κόψη από τα ανατολικά, ανεβαίνοντας από χορταριασμένη ράμπα δίπλα σε χαρακτηριστική σάρα.

Sistada Dendron

Συστάδα δένδρων όπου και ξεκινά η τραβέρσα χωρίς σαφές μονοπάτι σε μέτριο terrain, μέχρι το πέρασμα των Πορτών.

Stani

Διερχόμαστε πλησίον στάνης, χρησιμοποιόντας μονοπάτι αποφεύγοντας τις τραβέρσες του δρόμου.

Trakterodromos

Τρακτερόδρομος που διέρχεται της πυκνής βλάστησης φτερών μέχρι που συναντά τον κεντρικό χωματόδρομο που συνδέει το χωριό με το οροπέδιο.

Traversa gia Portes

Σύντομη τραβέρσα των υπόροιων του Πύργου σε μέτριας δυσκολίας βραχώδες terrain μέχρι τις Πόρτες