Pinos - dos Barrancos

March 27, 2018
March 2018

near Marnes, Valencia (España)

Mooie wandeling met start langs de Cv-749 juist voorbij het gehucht Pinos.
Hij gaat gaat door 2 prachtige barrancos " barranc-del-baro-en-barranc-de-l-aspre"
Wandeling is goed te doen op één wat lastiger klim en afdaling na.
Hij is vooral mooi als in het voorjaar de honderden orchideeën in bloei staan.
Verder is de rots in de vorm van een olifant de moeite waard en natuurlijk de prachtige uitzichten.

Edit: Dit is een betere route om de bijenkasten te vermijden.

IBP index 47

zie: http://www.ibpindex.com

3D view http://doarama.com/view/1983391

Door de wind zijn niet alle foto's even scherp, sorry daarvoor.

• Photo of Sandal man
    Sandal man Mar 22, 2019

Einde maart 2019 de wandeling in omgekeerde richting gedaan, ook dan is hij goed te doen en de orchideeën staan er nog steeds, wel iets kleiner dan vorig jaar denk ik, misschien door de erg droge winter.

• mlaceur Mar 9, 2020

Zeer mooie wandeling. Je doet best een lange broek aan, want je moet soms langs hulst en doornstruiken. Onze benen waren serieus toegetakeld. Enorm veel bloemen waaronder 6 verschillende soorten orchideeën, kievietsbloem, wilde tulp, wilde gladiool, narcisjes, irisjes, enz. 1 minpunt: een 2 km vóór het einde had een imker zijn bijenkasten (een dertigtal) geplaatst en we konden (en mochten) er niet door, de bijen waren agressief en het was niet te doen om door het struikgewas te bunkeren (hulst en doornstruiken). We moesten dus terug en langs de kliniek en de weg terug naar ons beginpunt aan de Carretera de Bernia.

• Photo of Sandal man
    Sandal man Mar 9, 2020

Bedankt voor je commentaar, dat van de imker had ik al gehoord op andere wandelingen die er ook langs lopen.