Photo ofPINETELL-FARENA: Mas d'Anda, Cingles Mas d'en Gran, Mas d'en Britus, Mas d'en Carles, GR 171, Camí de la Baridana, la Bartra Photo ofPINETELL-FARENA: Mas d'Anda, Cingles Mas d'en Gran, Mas d'en Britus, Mas d'en Carles, GR 171, Camí de la Baridana, la Bartra Photo ofPINETELL-FARENA: Mas d'Anda, Cingles Mas d'en Gran, Mas d'en Britus, Mas d'en Carles, GR 171, Camí de la Baridana, la Bartra

June 21, 2023
June 2023

near Farena, Catalunya (España)

RECORREGUT: Força interessant i panoràmic, puja fins al Mas d'Anda, agafa un corriol que fa drecera i segueix per un sender molt bonic (Punts vermells), que transcorre per sota del Cingles de Mas d'en Gran, passa pel costat d'una vauma obrada a sota del cingle i per les restes del Mas d'en Britus fins arribar a les restes de l'espectacular Mas d'en Carles, d'on puja a enllaçar amb el GR 171 i en arribar al Camí de la Baridana (després també camí de la Bartra a Rojals) i el segueix direcció a la Bartra d'on baixant pel costat dels terrenys del Mas d'en Tous, torma al seu inici.

APROXIMACIÓ: Per fer-lo, cal anar fins al poble de la Riba i agafar direcció a Farena per la TV-7044. Poc després d’haver passat el poblet del Pinetell, deixem els cotxes en una clariana (Avellaners de l’Agustench), que hi ha al costat esquerra de la carretera, poc abans del PK 11 i de la bifurcació a la Bartra.

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT: Comencem a caminar creuant la carretera i agafant el camí (WP 01), pel que pugem fins a l’entorn del Mas d’Anda (WP 02), seguim uns metres pel camí i aviat el deixem per agafar un corriol que fa de drecera a l’esquerra (WP 03). El pas, que si be inicialment pot semblar inexistent, aviat es mes evident i es van trobant algunes petites fites que ajuden a seguir-lo, aviat enllacem amb un sender mes fresat i amb marques de pintura vermella (WP 04), el seguim per l’esquerra, el panoràmic sender, va baixant i girant a la dreta, per transcorre després per sota dels Cingles de Mas d’en Gran, passem per una vauma obrada (WP 05) i baixem fins a les restes del Mas d’en Britus (WP 06), tornem uns metres enrere i seguim pujat fins arribar a les restes del Mas d’en Carles, situat tot seguint una vauma ben panoràmica. Sols arribar-hi, veiem unes pintures a la paret (WP 07), seguim passant per les restes del nucli principal del Mas i anem seguin tota la vauma, fins que ja no queda pas (WP 08 i 09), tornem enrere i baixem al sender, pel que anem a enllaçar amb el que puja de la Bartra a Rojals (WP 10), que transcorre pel costat del Barranc de la Baridana i enllaça amb el GR 171, que segueix planerament per l’esquerra, passa per sobre de les restes del Mas de la Baridana i arriba al Camí de la Baridana (WP 11), que seguirem anant a l’esquerra, mes avall, creuem el sender que puja a Rojals i el Barranc del Pinro (WP 12), i seguim fins arribar a la Bartra (WP 13). Sols ens queda seguir una mica per la pista i agafar a la dreta el sender que va baixant pel mig del bosc, passa pel costat de les terres del Mas d’en Tous i arriba al punt on tenim els cotxes.

ORIENTACIÓ: Recorregut generalment ben trillat, sols per l’entorn del Mas d’Anda i en la drecera feta després, cal estar atents a no perdre la traça. No es troben senyalitzacions verticals fins arribar al GR 171 i després alguna per l’entorn de la Bartra, que son del tot insuficients. Recomano que us baixeu el track per seguir-lo.

01 Agafem sender a l'esquerra de la carretera

A l'altra costat de la carretera d'on hem aparcat.

PictographRuins Altitude 2,632 ft

02 Entorn del Mas d'Anda

03 Hem deixat el Camí i agafem un trencall a l'esquerra

Ull!! que inicialment es molt poc evident, si be aviat es troben fites per seguir-lo.

04 Sender mes trillat (seguir punts vermells)

PictographCave Altitude 2,514 ft

05 Vauma amb un tancat de pedres

Sota els Cingles de Mas d'en Gran

PictographRuins Altitude 2,345 ft
Photo of06 Hem baixat uns 30 mts., fins a les restes del Mas d'en Britus Photo of06 Hem baixat uns 30 mts., fins a les restes del Mas d'en Britus Photo of06 Hem baixat uns 30 mts., fins a les restes del Mas d'en Britus

06 Hem baixat uns 30 mts., fins a les restes del Mas d'en Britus

PictographRuins Altitude 2,833 ft
Photo of07 Arribem a les restes del Mas d'en Carles Photo of07 Arribem a les restes del Mas d'en Carles Photo of07 Arribem a les restes del Mas d'en Carles

07 Arribem a les restes del Mas d'en Carles

Just en el punt on es poden veure unes pintures a la paret.

PictographRuins Altitude 2,845 ft

08 Part central del Mas.

09 Part final del Mas

Ja no es pot continuar per la vauma

Photo of10 Enllacem amb el sender que puja de la Bartra a Rojals Photo of10 Enllacem amb el sender que puja de la Bartra a Rojals Photo of10 Enllacem amb el sender que puja de la Bartra a Rojals