Photo ofPinet - Pla de la Junquera - Bassa del Surar - Penya del Mirador - Alt de la Lletrera - PR-CV 434 D4 + ST-CV 1 Photo ofPinet - Pla de la Junquera - Bassa del Surar - Penya del Mirador - Alt de la Lletrera - PR-CV 434 D4 + ST-CV 1 Photo ofPinet - Pla de la Junquera - Bassa del Surar - Penya del Mirador - Alt de la Lletrera - PR-CV 434 D4 + ST-CV 1

July 7, 2018
July 2018

•   4.3 1 review

near Pinet, Valencia (España)

Tems total: 6:03:24
Temps en moviment: 4:24:34

La ruta comença desde l'entrada del poble de Pinet, allí deixem el cotxe.

Agafarem uns pocs metres de la carretera d'entrada a Pinet CV-608 i d'esseguida trencarem en el primer camí a l'esquerre, a pocs metres a l'esquerre trobarem l'única font de la ruta anomenada del Castell la qual no xorra, la ruta no té cap punt d'aigua i és recomana dur suficients resserves.

Una vegada passem la font deixarem l'asfalt per agafar el camí de terra de l'esquerre, el camí de terra mor en lo que pareix una pedrera i a partir d'ací agafarem la senda que ens pujarà fins al pla de la Junquera, és recomana agafar la senda en calma ja que té prou desnivell, jo crec que aquesta seria la part més exigent de la ruta, una vegada dalt el paissatge canvia, passarem per zones d'abundant vegetació i tindrem ombra, fins ara la pujada havia sigut tota amb sol.

Una vegada al Pla de la Junquera ja no tenim desnivell, caminar es fa molt agradable i el camí ens durà còmodament a la bassa del Surar, en aquet lloc a demés d'ombra podrem trobar taules per a fer una paradeta per a pegar un mosset però com encara era prompte havem decidit agafar la senda botànica per a dirigir-nos als miradors, com aquest tros es lineal i tenim que tornar per a on havem anat havem decidit esmorzar a la tornada a la bassa dels Surars.

La senda botànica és molt agradable per a caminar, està cuidada i l'ajuntament de Barx ha posat cartells per a identificar la flora de l'entorn, la senda ens porta al wp creuament, primer trencarem a la dreta a la penya Mirador i quan havem tornat havem trencat a l'esquerre per a pujar a l'alt de la Lletrera.

Aquesta part com havem dit abans és lineal, tornarem per a on havem anat per la senda botànica fins arribar de nou a la bassa dels Surars a on tindrem taules per a esmorzar.

Després dels Surars agafarem un tosset de pista, compte en el km 11,2, ací deixarem la pista per agafar la senda que ens portarà de nou al poble de Pinet, aquesta senda està empinada, hi ha algun trosset que hi ha que anar en compte ja que té desnivell i a la vegada pedres soltes que poden donar peu a que un s'esvare i caiga.

La senda acabarà en un barranquet que ens durà a un dipòsit en unes antenes, en aquest punt ja començarà l'asfalt i a poc metres ja tindrem el poble de Pinet.

Una vegada en Pinet recorrerem els seus carrers, passarem per l'ajuntament i l'esglèsia i finalment donarem per acabada la ruta a l'entrada del mateix poble a on havem deixat el cotxe aparcat.

La ruta no és difícil, degut a que Pinet està en un barranc la primera part de la ruta serà més exigent ja que tindrem que pujar al Pla de la Junquera, penya Mirador i l'alt de la Lletrera i la segona part, la tornada a partir dels Surars serà tot baixada.

Dificultat IBP 66

ENTRADA DE PINET

Anem uns pocs metres per la carretera de l'entrada a Pinet i trenquem a l'esquerre.

Ací trenquem a la dreta

Com és pot veure a la foto no xorra ni gota d'aigua, la font està situada a la part esquerre del camí.

ESQUERRE

DRETA

ESQUERRE SENDA

Quan arribem a lo que pareix una pedrera la pista mor i a mà esquerre trobarem una senda que començarà a pujar.

ESQUERRE

PLA DE LA JUNQUERA

PictographPicnic Altitude 2,025 ft

BASSA DELS SURARS

Lloc ideal per a fer un pícnic

SENDA BOTÀNICA

Està part és lineal, va a la penya Mirador i l'alt de la Lletrera i torna a la Bassa dels Surars

CREUAMENT

A la dreta cap a la penya Mirador i a l'esquerre cap a l'alt de la Lletrera

PENYA ELS MIRADORS 658 METRES

Lloc per a contemplar les vistes

ALT DE LA LLETRERA 719 METRES

Punt més alt de la ruta, desde ací és veu molt bé el Montduver

Després dels Surars ens toca fer un trosset de pista

Continuem recte per la pista, la senda de la dreta si l'agafarem ens portaria al cim d'Aldaia i a Barx per el barranc de Manesa

ESQUERRE SENDA

Compte en aquest punt, ací deixem la pista per agafar la senda de l'esquerre que ens baixarà a Pinet.

SENDA ESQUERRE SENYAL

Compte en aquest punt, com indica la meua companyera hi ha que agafar la senda de l'esquerre

ESQUERRE SENYAL

De nou a l'esquerre, per la sendeta de la segona foto anirem baixant a un barranc que ens durà a Pinet

Ací comença l'asfalt, a uns 300 metres de baixada arribarem a Pinet

• Photo of sblasco
    sblasco Apr 21, 2024

Bona recuperació de les sureres i de la vegetació després de l'incendi, cosa que ens ha impedit arribar a l'Alt de les Lleteres. Excellents vistes des del l'Alt del Mirador