Photo ofPineda de Mar – Montpalau – Ermites de S.Jaume, S. Rafael, S. Pere de Riu, M. Déu de Gràcia, S.Crist de Balasc – Sta. Susanna Photo ofPineda de Mar – Montpalau – Ermites de S.Jaume, S. Rafael, S. Pere de Riu, M. Déu de Gràcia, S.Crist de Balasc – Sta. Susanna Photo ofPineda de Mar – Montpalau – Ermites de S.Jaume, S. Rafael, S. Pere de Riu, M. Déu de Gràcia, S.Crist de Balasc – Sta. Susanna

February 3, 2024
February 2024

near Pineda de Mar, Catalunya (España)

Caminada amb sortida des de la platja de Pineda de Mar, a prop de l’estació de tren, des d’on creuem la població, passant pels carrers fins al centre on hem vist l’ajuntament, l’església de Santa Maria i can Jalpí. Seguint a prop de la carretera anem al barri de les Creus, passat el qual, seguim per la pista sense asfaltar, que puja suaument fins a les ermites de Sant Jaume i Sant Rafael.

El camí és ample però força dret, fins arribar al coll dels Altars, on anem a la dreta per seguir pujant fins a dalt del Montpalau (cim inclòs a la llista del repte dels 100 cims) i on hi ha les ruïnes de l’antic castell. Les vistes són magnífiques, especialment al nord i l’est, però vers la vessant sud (el litoral), la calitja i el resol, en dificulten la bona visió.

Baixem per un dret corriol, fins a enllaçar amb un camí que davalla suaument fins a la plana de la riera de Pineda, on hi trobem les restes d’un antic forn de calç i el molí fariner de can Marquès. Seguim ara un tram de pista asfaltada fins arribar primer a un aqüeducte romà al costat del qual hi ha la font del Ferro, des d’on seguim a munt fins a l’ermita de Sant Pere de Riu, on podem contemplar el bonic campanar (d’estil romànic) i el comunidor.

Seguint la marxa, passem per la capella del Roser, on el camí torna a enfilar-se fins passat el turó de la Guàrdia, on trobem un bonic mirador sobre la plana del Maresma i les muntanyes del Montnegre i Corredor. Baixem seguint un dret corriol, que pel mig d’un bosc d’alzines sureres ens porta fins a la font del Boter i continuant davallant, arribem a la població de Santa Susanna, on al centre hi ha l’església i l’ajuntament.

Sortim del poble, caminant paral·lels a la N-II, per pujar per un corriol poc fresat fins al turonet on hi l’ermita de la Mare de Déu de Gràcia, on gaudim de bones vistes, sobre tot el recorregut fet i el Maresma. Baixem seguint la pista, creuem la N-II, passem per la capella dels Sant Crist de Balasc, les plantacions i camps de conreu, fins arribar a la platja de Santa Susanna, on seguint-la cap a la dreta, arribem aviat al punt de sortida de la platja de Premià de Mar.

Ruta circular des de Pineda de Mar passant per:
- Església de Santa Maria (1.5 km)
- Ermita de Sant Jaume (3.8 km)
- Ermita de Sant Rafael (5.0 km)
- Coll dels Altars (5.6 km)
- Montpalau (6.0 km)
- Forn de calç de Can Marquès (7.6 km)
- Església de Sant Pere de Riu (8.4 km)
- Turó de la Guàrdia (10.4 km)
- Font del Boter (11.6 km)
- Església de Santa Susanna (12.8 km)
- Ermita de la Mare de Déu de Gràcia (14.2 km)
- Capella del Sant Crist de Balasc (15.5 km)
- Platja de Santa Susanna (16.3 km)
- Platja de les dunes (16.8 km)

PictographBeach Altitude 10 ft
Photo ofSortida i arribada - Platja de Pineda de Mar Photo ofSortida i arribada - Platja de Pineda de Mar Photo ofSortida i arribada - Platja de Pineda de Mar

Sortida i arribada - Platja de Pineda de Mar

PictographTrain stop Altitude 11 ft

Pineda de Mar

Photo ofEsglésia de Santa Maria de Pineda de Mar Photo ofEsglésia de Santa Maria de Pineda de Mar Photo ofEsglésia de Santa Maria de Pineda de Mar

Església de Santa Maria de Pineda de Mar

PictographSummit Altitude 866 ft

Montpalau

PictographIntersection Altitude 223 ft

Forn de calç de can Marquès