Photo ofPilio: Lofos Episkopis - Stagiates - Makrinitsa - Koukourava - Stagiates - Lofos Episkopis Photo ofPilio: Lofos Episkopis - Stagiates - Makrinitsa - Koukourava - Stagiates - Lofos Episkopis Photo ofPilio: Lofos Episkopis - Stagiates - Makrinitsa - Koukourava - Stagiates - Lofos Episkopis

3 hours one minute
April 11, 2020
April 2020

near Áno Vólos, Thessaly (Greece)

***Δείτε παράλληλα και τις φωτό που υπάρχουν για προσανατολισμο***

Ξεκινώντας από το Λόφο Επισκοπής στη μεριά της Ανακασιάς, ανεβαίνουμε παλιό καλντερίμι μεχρι την Κιβωτό του Κόσμου (πρώην σπίτι Λούλη). Συνεχίζουμε τα σκαλοπάτια δίπλα από την Κιβωτό του Κόσμου και ανηφορίζουμε περνώντας τον κεντρικό δρόμο ευθεία. Θέλουμε να βγούμε στο μεγάλο κιόσκι του Ιάσονα.

Φτάνοντας εκεί, παίρνουμε τον κεντρικό δρόμο αριστερά πάνω και λίγα μέτρα μετά περνάμε την προστατευτική μπάρα (κόκκινα σημάδια). Προχωράμε στο μονοπάτι μέχρι το νεκροταφείο, όπου στρίβουμε δεξιά πάνω για τον κεντρικό δρόμο πάλι αλλά στρίβουμε κατευθείαν αριστερά στο χωματόδρομο με τις πινακίδες για το μονοπάτι. Λίγο παραπάνω στρίβουμε αριστερά στο μονοπάτι με σήμανση κόκκινο-λευκό του UHT για να μας βγάλει στην εκκλησία στις Σταγιάτες. Στο μονοπάτι συναντάμε λίγο πιο πάνω από την μικρή ξύλινη γέφυρα στο ρέμα τον παλιό νερόμυλο Μάγκα του 1888. Πριν τις Σταγιάτες ο δρόμος που κατηφορίζει σας πάει Άγιο Ονούφριο.

Στον κεντρικό δρόμο υπάρχουν δύο ταμπέλες για Μακρυνίτσα και Πορταριά. Μπορείτε να στρίψετε κατευθείαν για Μακρυνίτσα, στο δρομολόγιο ανεβήκαμε πρώτα για Πορταριά και αλλάξαμε σχέδια και στρίψαμε αργότερα πάλι για Μακρυνίτσα στον εκκλησία του Αγ.Ραφαήλ, όπου κατεβαίνουμε και λίγο μετά έχει και την ταμπέλα για Μακρυνίτσα. Το μονοπάτι περνάει από το Μέγα Ρέμα σε υπέροχο σημείο με ξύλινη γέφυρα. Ανηφορίζοντας βγαίνουνε στο προσφυγικό άσυλο πάνω στον κεντρικό δρόμο με τον μεγάλο χώρο για αναστροφή των λεωφορείων στην αρχή του μαγικού χωριού του Πηλίου.

Στρίβουμε αριστερά και πάμε προς το πάρκιν, όπου πήραμε απόφαση να στρίψουμε πιο νωρίς τον δρόμο για Κουκουράβα από τον κεντρικό δρόμο - εναλλακτικά για να απολαύσεις περισσότερο το χωριό και τα καλντερίμια, μπορείς να συνεχίσεις στο κεντρικό πεζόδρομο για την πλατεία με την εκκλησία, πίσω από την οποία μπορείτε να κατεβείτε το μεγάλο καλντερίμι που κατεβαίνει για Κουκουράβα, έχοντας δει και τα υπεραιωνόβια πλατάνια.

Στην διαδρομή που φαίνεται τώρα, φτάνοντας στην εκκλησία στη στροφή εγκαταλείπουμε την άσφαλτο και παίρνουμε το καλντερίμι αριστερά της εκκλησιάς (εκεί φτάνουμε και από τον εναλλακτικό δρόμο που περιέγραψα παραπάνω). Συνεχίζουμε να κατηφορίζουμε και ακολουθούμε τα σημάδια. Στο τέλος προσοχή για να περάσουμε απέναντι το Μέγα Ρέμα εγκαταλείπουμε τα σημάδια και δεν στρίβουμε δεξιά όπως λέει το σημάδι μετά την κατηφόρα απτό αρχοντικό Νάνος είναι αυτό) αλλά συνεχίζουμε ευθεία - ένα Χ πάλι μας λέει ότι βγαίνουμε από την διαδρομή, την αγνοουμε. Ο άλλος δρόμος μας κατεβάζει για Άγιο Ονούφριο.

Τώρα βγαίνοντας ξανα στον κεντρικό δρόμο ακολουθούμε τις κόκκινες βούλες και κατεβαίνουμε , περνώντας την πέτρινη γέφυρα το Μέγα Ρέμα. Στη διχάλα του μονοπατιού ακολουθούμε το αριστερό προς τα επάνω για Σταγιάτες. Φτάνοντας εκεί, ανεβαίνουμε αριστερά και μετά πάλι δεξιά την άσφαλτο για να βρεθούμε πίσω από την εκκλησία που περάσαμε και όταν ανεβαίναμε αρχικά την διαδρομή μας. Αποφασίσαμε να μην πάρουμε τον ίδιο δρόμο πίσω και πήραμε την άσφαλτο.

Μετά από το μικρό κόκκινο εκκλησάκι στη στροφή, έχοντας τις Σταγιάτες δεξιά και απέναντί μας και τον Άγιο Δημήτριο μπροστά μας, στρίβουμε κάτω τον χωματόδρομο με κόκκινο λευκό του UHT. Θα καταλήξουμε πάλι στο νεκροταφείο και πισω στο κιόσκι. Κάνοντας μια εναλλακτική διαδρομή, στρίβουμε πιο νωρίς αριστερά στην επιστροφή μας, περνώντας για Ανακασια ανάμεσα από καλντερίμια και τον κεντρικό δρόμο. Φτάνουμε πάλι στη Κιβώτιο του Κόσμου και κατεβαίνουμε στην αρχή του Λόφου Επισκοπής.

Σταγιάτες

Τελικά εδώ αποφασίσαμε να πάμε Μακρυνίτσα οπότε ΜΗΝ ανεβείτε για Πορταριά. Λίγο παρακάτω στρίβουμε για την εκκλησία αριστερά και βρίσκουμε το μονοπάτι για Μακρυνίτσα

PictographWaterfall Altitude 1,532 ft

Εκείνη τη στιγμή είχε γκρεμιστεί ο μίσος για αυτοκίνητα. Συνεχίστε ευθεία στο πάρκινγκ και μετά τον κεντρικό πεζόδρομο του χωριού όπως είναι στην περιγραφή για την εναλλακτική από το καλντερίμι για Κουκουράβα

Εάν κατά λάθος βγήκατε παρακάτω στον ασφαλτόδρομος επειδή ακολούθησες τα σημάδια του μονοπατιού, απλά ανέβαινε την άσφαλτο μέχρι αυτό το σημείο.