Πιέρια : Σκεπασμένο Βελβεντού - Αγία Κυριακή - Άγιος Αθανάσιος - Καταφύγι

Photo ofΠιέρια : Σκεπασμένο Βελβεντού - Αγία Κυριακή - Άγιος Αθανάσιος - Καταφύγι Photo ofΠιέρια : Σκεπασμένο Βελβεντού - Αγία Κυριακή - Άγιος Αθανάσιος - Καταφύγι Photo ofΠιέρια : Σκεπασμένο Βελβεντού - Αγία Κυριακή - Άγιος Αθανάσιος - Καταφύγι

September 1, 2024
September 2024

•   5 3 Reviews

near Ágios Merkoúrios, West Macedonia (Greece)

Μετά το εξωκλήσι της Αγ. Κυριακής αρχίζει η έντονη ανάβαση προς το εξωκλήσι του Αγ. Αθανασίου . Η πορεία μέχρι τον Αγ. Αθανάσιο είναι σε καλό σχετικά μονοπάτι και υπάρχει και αραιή σήμανση αλλά αυτό δεν μας προβληματίζει γιατί η πορεία μας είναι εμφανής
Μια στάση για αναπνοές και συνεχίζουμε την ανάβαση για λίγο ακόμα .
Στην συνέχει παίρνουμε αριστερή κατεύθυνση και ακλουθώντας το ανάγλυφο κατευθυνόμαστε προς το χωριό Καταφύγι.
Στην διαδρομή μας προς το χωριό Καταφύγι θα συναντήσουμε τις πηγές του ρέματος του Σκουλαριώτικου λάκου . Ο Σκουλαριώτικος μαζί με το Καταφυγιότικο ρέμα σχηματίζουν τους καταρράκτες το σκεπασμένου
Το κομμάτι της πορείας μας προς το χωριό είναι προβληματικό . Σε πολλά σημεία το μονοπάτι έχει κλείσει και δυσκολεύει αρκετά την κίνηση και σε άλλα θα πρέπει να αυτοσχεδιάσεις . Η σήμανση είναι προβληματική . Σε άλλα σημεία είναι καλή και σε άλλα λείπει . Η χρήση του gps είναι επιβεβλημένη καθώς επίσης και η μελέτη της διαδρομής από την προηγούμενη ημέρα
Από το Καταφύγι ακολουθούμε το μονοπάτι Ε4 με κατεύθυνση το Βελβεντό . Δύο χιλιόμετρα πριν το Μετόχι Βελβεντού στρίβουμε δεξιά ( υπάρχει σχετικό waypoitn ) και παίρνουμε το μονοπάτι που θα μας οδηγήσει προς το εκκλησάκι της Αγ. Τριάδας από όπου ξεκινήσαμε . Το μονοπάτι έχει σήμανση που θα πρέπει να ψάξεις να την βρείς !!!!
Σε κάποια σημεία έχει κλείσει και θα χρειαστεί να ψάξεις την έξοδο . Κάναμε την βέλτιστη διαδρομή για να βγούμε στο ξέφωτο της Αγ. Τριάδας .
Συνοπτικά πρόκειται για μια καταπληκτικής ομορφιάς διαδρομής που όμως πρέπει να γίνει καθαρισμός του μονοπατιού του σε κάποια σημεία και φυσικά να ενισχυθεί η σήμανση του.
Νερό στην διαδρομή θα βρούμε μόνο στο χωριό Καταφύγι . Προσοχή τον χειμώνα το χωριό δεν κατοικείται και τα νερά είναι κλειστά.

Εκκίνηση

Πέτρινο μονοπάτι

Photo of1η είσοδος για τον σκεπασμένο καταρράκτη  Σκαλιά πέτρινα Photo of1η είσοδος για τον σκεπασμένο καταρράκτη  Σκαλιά πέτρινα

1η είσοδος για τον σκεπασμένο καταρράκτη Σκαλιά πέτρινα

2η Είσοδος για σκεπασμένο καταρράκτη.

Χώρος αναψυχής

Photo ofΚάνουμε αριστερά. Περνάμε την κοίτη του ποταμού και ακολουθούμε το κόκκινο σημάδι Photo ofΚάνουμε αριστερά. Περνάμε την κοίτη του ποταμού και ακολουθούμε το κόκκινο σημάδι

Βοηθητικό συρματοσχοινο

Θέα

Εικονοστάσι

null

Αγ. Κυριακή

Αφήνουμε τον χωματόδρομο και κάνουμε δεξιά στο μονοπάτι

Εξωκλήσι Αγίου Αθανασίου

Αφήνουμε τον χωματόδρομο και κάνουμε δεξιά το μονοπάτι

Σήμανση μονοπατιου

PictographWaterfall Altitude 4,379 ft
Photo ofΣκουλαριώτικος λάκος. Είναι το ένα από τα δύο ρεματα που σχηματίζουν τον καταρράκτη του σκεπασμενου Photo ofΣκουλαριώτικος λάκος. Είναι το ένα από τα δύο ρεματα που σχηματίζουν τον καταρράκτη του σκεπασμενου

Κούκος

Εξωκλήσι Αγιων Παντων

Καταφυγι

Τέλος κατάβασης από τα 'καγκέλια'

Καταφυγιότικος λακος.

Θέση Χανι

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Sep 2, 2024

Διαδρομή με ωραία θέα τόσο προς τη λίμνη του Πολυφύτου όσο και προς την κορυφογραμμή των Πιερίων

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Sep 3, 2024

Ομορφη διαδρομή με πολύ καλή θέα , ήταν λίγο ασυντήρητο το μονοπάτι , και βγάζαμε αγκάθια από τα σώβρακα .