Πιέρια : Μετόχι Βελβεντού - Καταφύγι

Photo ofΠιέρια : Μετόχι Βελβεντού - Καταφύγι Photo ofΠιέρια : Μετόχι Βελβεντού - Καταφύγι Photo ofΠιέρια : Μετόχι Βελβεντού - Καταφύγι

March 3, 2024
March 2024

•   5 2 Reviews

near Velventós, West Macedonia (Greece)

Η διαδρομή ξεκινάει από την θέση Μετόχι που είναι ένας τόπος αναψυχής με καφέ και φαγητό λίγο έξω από τον Βελβεντό Κοζάνης
Η διαδρομή στο σύνολο της είναι μια ήπια διαδρομή χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις και χωρίς μεγάλες κλίσεις εδάφους . Είναι παλιό μονοπάτι που όταν δεν υπήρχαν δρόμοι συνέδεε τον Βελβεντό με το χωριό Καταφύγι
Το μόνο απαιτητικό κομμάτι της διαδρομής ίσως είναι από το ένα πέτρινο γεφύρι που συναντάμε στην πορεία μας και μετά . Πρόκειται για μια ανύψωση περίπου 200 μέτρων σε μια απόσταση 1 χιλιομέτρου . Η τοποθεσία είναι γνωστή ως ‘’καγκέλια’’. Τα καγκέλια δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από ένα πέτρινο μονοπάτι που κάνει τραβέρσες μέχρι να βγει η υψομετρική.
Στο σύνολο της η διαδρομή είναι πανέμορφη μέσα στην άγρια ομορφιά των Πιερίων της μαύρης Πεύκης και των εκπληκτικών χαραδρών της
Το χωριό Καταφύγι τέτοια εποχή είναι ακατοίκητο και ακόμα και οι βρύσης του χωριού είναι κλειστές .
Πόσιμο νερό σε όλη την διαδρομή δεν συναντήσαμε .
Στην πέτρινη γέφυρα υπάρχει και μια ταμπέλα που δείχνει ότι κάπου αριστερά υπάρχει πόσιμο νερό ( πιθανόν κάποια πηγή ) . Κάναμε προσπάθεια να την ανακαλύψουμε αλλά αυτό ήταν αδύνατο. Όσο και να ψάξαμε δεν μπορέσαμε να την εντοπίσουμε . Ίσως να φταίει η πυκνή βλάστηση που ίσως έχει κρύψει το μονοπάτι προς της βρύση . Το γεγονός αυτό μαζί με το ότι στο χωριό Καταφύγι όλες οι εξωτερικές βρύσες ήταν κλειστές για προστασία από τον παγετό …κάνει την διαδρομή των 18 χιλιομέτρων ..χωρίς πόσιμο νερό
Ενημέρωση : Από το χωριό Καταφύγι μπορεί κάποιος να συνεχίσει την ανάβαση του για το καταφύγιο του ΣΕΟ Κοζάνης ( Μερκούρης Κυρατσούς ) στα 1945 μέτρα υψόμετρο και από εκεί να επιχειρήσει τελική ανάβαση στην υψηλότερη κορυφή των Πιερίων το Φλάμπουρο .
Καλή ανάβαση …και αν κάποιος την ακολουθήσει ας αφήσει στο τέλος και ένα σχόλιο

Αφετηρία

Photo ofΔιασταύρωση με δρόμο που πηγαίνει για το καταφύγιο του ΕΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ.  εμείς πάμε αριστερά Photo ofΔιασταύρωση με δρόμο που πηγαίνει για το καταφύγιο του ΕΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ.  εμείς πάμε αριστερά Photo ofΔιασταύρωση με δρόμο που πηγαίνει για το καταφύγιο του ΕΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ.  εμείς πάμε αριστερά

Διασταύρωση με δρόμο που πηγαίνει για το καταφύγιο του ΕΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ. εμείς πάμε αριστερά

Διασταύρωση

PictographBridge Altitude 3,700 ft

Πέτρινο γεφυρι

Τερματισμος. Πλατεία Καταφυγιου

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Mar 4, 2024

Πολύ όμορφη διαδρομή, είναι από τις πρώτες που είχα κάνει με την ΟΛΕ. Πολύ ωραία περιγραφή, αλλά δεν ψάξατε πολύ για το νερό

• Photo of Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης
    Τριανταφυλλίδης Δημοσθένης Mar 4, 2024

Στείλαμε το Μήτσο να την ψάξει και να την μαρκάρει

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Mar 4, 2024

Το ωραιότερο σημείο της διαδρομής είναι το παλιό γεφύρι. Η διαδρομή δεν είναι απαιτητική και σίγουρα δε θα διψάσει κανείς αν μεριμνήσει να ξεκινήσει με 1,5-2 λίτρα νερό από το Μετόχι