Photo ofΠιέρια - Βελβεντό : Συνδυαστική έξι διαδρομών (Μιας κλασικής και πέντε ειδικών). Photo ofΠιέρια - Βελβεντό : Συνδυαστική έξι διαδρομών (Μιας κλασικής και πέντε ειδικών). Photo ofΠιέρια - Βελβεντό : Συνδυαστική έξι διαδρομών (Μιας κλασικής και πέντε ειδικών).

May 8, 2020
May 2020

near Velventós, West Macedonia (Greece)

Κλασσική Διαδρομή : Ξεκινάμε από το Μετόχι και ακολουθούμε το κλασσικό μονοπάτι προς το χωριό Καταφύγι, το οποίο έχει πολύ καλή σήμανση, μέχρι και το τελευταίο καγκέλι μετά τη γέφυρα (φωτο. 17 και 1-6).
1η Ειδική: Στο Εικονοστάσι του Αγίου Δημητρίου στρίβουμε δεξιά, φτάνουμε σε μικρό καταρράκτη και συνεχίζοντας δεξιά, προσπερνούμε δύο ρέματα με αρκετό νερό και μετά από μικρή ανηφόρα βγαίνουμε σε χωράφι των λιβαδιών του Καταφυγίου, κόβουμε κάθετα τη δεξιά μυτιά του χωραφιού. Προσπεράμε δύο ρεματάκια, βγαίνουμε σε δασικό δρόμο τον διασχίζουμε κάθετα και ακολουθούμε παλιό μονοπάτι μέχρι να συναντήσουμε το παρακλάδι του μονοπατιού, που ξεκινάει πριν τη γέφυρα του ρέματος του Καταφυγίου και καταλήγει στο Ορειβατικό Καταφύγιο του ΕΟΣ Κοζάνης. (φωτ.7-9).
2η Ειδική: Ακολουθούμε αριστερά το πιο πάνω μονοπάτι, προσέχοντας τα κόκκινα σημάδια και στη συνέχεια τον χωματόδρομο για εκατό μέτρα περίπου. (φωτο 10 ).
3η Ειδική: Μπαίνουμε δεξιά στο δάσος και μετά από λίγο φτάνουμε σε χωράφι στο χείλος του οροπεδίου , με πέτρινα υπολείμματα στρούγκας. Κατηφορίζουμε απότομα στην "Αέρινη Κόψη" μέχρι το άσκεπο πέτρινο κτίσμα και στρίβοντας αριστερά μετά από λίγο φτάνουμε στο λιτό Εξωκλήσι του Αγίου Αθανασίου του Καταφυγιώτικου. (φωτο 10 - 12).
4η Ειδική: Κινούμαστε αριστερά νοτιανατολικά της εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου κάθετα στην πλαγιά, περνάμε μέσα από τα πέτρινα ερείπια των μαντριών του Πασχάλη, μπαίνουμε σε πυκνό δάσος και σε λίγο βγαίνουμε σε χωράφια που δεν καλλιεργούνται πλέον, λόγω της μεγάλης κλίσης του εδάφους.(φωτο 13-14).
5η Ειδική: Έχουμε συναντήσει πλέον κάθετα το απότομο κατηφορικό μονοπάτι που κατεβαίνει κοφτά από το Ορειβατικό Καταφύγιο του ΕΟΣ Κοζάνης. Ακολουθώντας το δεξιά, περνάμε από τα ερείπια των μαντριών του Κουτσκύρ και κατεβαίνουμε χαμηλά απέναντι από το Εξωκλήσι του Αγίου Νικολάου και περνώντας αριστερά από τον Άγιο Γεώργιο, πιάνουμε το τελευταίο κομμάτι του αρχικού μονοπατιού και καταλήγουμε στο Μετόχι.(φωτο 14 - 17).
Περιγραφή: Κώστας Σιόμος - συνοδοιπόρος.

Στο μονοπάτι προς Καταφύγι.

Σημείο του Μονοπατιού προς Καταφύγι.

Σημείο στο μονοπάτι προς Καταφύγι.

Ευθεία προς Καταφύγι, δεξιά προς Ορειβατικό Καταφύγιο ΕΟΣ Κοζάνης.

Στο ρέμα πριν τα καγκέλια.

Αμέσως μετά τη γέφυρα.

Διακλάδωση δεξιά.

Αρχή 1ης ειδικής.

Τέλος 2ης ειδικής και αφετηρία 3ης.

Αρχή της αέρινης κόψης.

Πριν την αέρινη κόψη.

Μετά τον Άγιο Αθανάσιο Καταφυγιώτικο.

Τέλος 4ης ειδικής και αρχή 5ης.

Αρχή απότομης καθόδου.

Ευθεία προς χωριό Καταφύγι, δεξιά προς Ορειβατικό Καταφύγιο Βελβεντού.

Σημείο εκκίνησης - τερματισμού.