Pics de Font Negra

July 22, 2008
June 2008

near L'Hospitalet-près-l'Andorre, Midi-Pyrénées (France)

A l’Alta Cerdanya, termenejant amb Andorra i l’Arièja hi ha la Serra de l’Orri de la Vinyola, que s’estén de ponent a llevant des dels Pics d’Envalira fins al Coll de Pimorent. A tramuntana de la Vall de Campcardós i a migdia de la Vall de l’Arièja. Malgrat l’explotació a que s’han vist sotmesos els seus entorns (mines, Pas de la Casa, estació d’esquí de Portè-Pimorent,...) conserva indrets quasi feréstecs i un rosari de cims poc freqüentats pels excursionistes.
El sostre de la serra son els pics de Fontnegra. El seu nom prové de color fosc del material que conforma tot el sistema. Però a diferència dels seus veïns d’Envalira (Pic Negre d’Envalira,...) que estan formats bàsicament per esquist, aquí la roca és granítica.
Hi ha dos punts de partida per als itineraris d’aquesta zona: des del Pas de la Casa o des del Coll de Pimorent. No hi ha rutes ressenyades des de la vall de Campcardós, ni camins expressats al mapa per aquest costat.
L'itinerari que proposem és fàcil, sense passos compromesos. Tant solament una curta grimpada per enfilar-nos al con final, entre mig de grans blocs de granit. Si ens sembla curt podem allargar-lo arribant-nos, en poca estona més, al Pic de la Mina o fins i tot carenejant vers gregal (n.o.) fins al Pic de Fontfreda. Els camins no son gaire fressats i la senyalització pràcticament inexistent. Però la ruta resulta sempre evident.

PictographHiking Altitude 7,231 ft

Telecadira de la Mina

Estany de l'Orri de la Vinyola

Pic Central de Font Negra

PictographHiking Altitude 6,824 ft

Cruïlla

PictographHiking Altitude 6,558 ft

Pista

• Photo of fraguimas
    fraguimas Nov 4, 2010

Fenomenal comentari per un indret tan fenomenal com aquest. Gràcies per a tota l'informació. Però no acabo d'orientar-me quan dieu a tramontana (mirant a Nord) la vall de Campcardós i a migdia (mirant a sud) la vall de l'arièja. Podeu aclarir-me aques punt. Gràcies.
    Si os pogues fer arribar una foto, justament d'aquest indret (Serra de l'Orri) potser em podriau ajudar a identificar un cim que em sembla porto 15 anys confonent-lo.
    Gràcies i felicitats per tot el que heu caminat i caminareu.

• Photo of Toni Planas
    Toni Planas Nov 4, 2010

Vull dir que es troba al nord (tramuntana) de la Vall de Campcardós i al sud (migdia) de l'Arièja.
    Pel que fa a la foto podeu enviar-me-la a toniplanas (poseu-hi l'arroba) planasantich.org. Però a mí també em costa identificar algun dels cims dels de Font Negra quan els miro des del nord perquè hi ha alguns turons "secundaris" que em confonen segons des de on els miro.