pics culfredas (batua) des de frédancon

August 6, 2015
August 2015

near Tramezaïgues, Région Midi-Pyrénées (France)

En totes les guies que he consultat els Culfredas mai no passen d'un F+, i és cert la cresta no presenta cap dificultat i si ho fem per Tabernés fins i tot l'aproximació és força còmoda. Nosaltres però hem pujat per la vall del Rioumajou, concretament des de Frédancon, cal superar un desnivell de 1860 metes positius (acumulats) i més de 20 Km, i si a això hi afegim un dia de boira, i inundacions que han malmès camins i ponts doncs segurament si que és un itinerari difícil...
Especial atenció amb el camí que ha desaparegut abans del Port de Cauarére (l'aigua ha obert un munt de rases), també a la baixada, abans d'arribar als Cortals de Batua hi ha un tram rocós molt llis, amb pluja o boira és perillós (rellisca molt), i sobretot a baix a la Vall de Péguère, on una allau de mesos enrere que encara conserva tones de neu, ha escombrat un munt d'avets que les darreres riuades han taponat el pont que creua el riu. L'aigua ha obert un pas nou, per creuar hi havia un tronc de dues branques...

Per més informació: alaunaacasa.blogspot.com

09 pic NE de culfreda

10 coll (dreta)

11 coma de batua

12 camí (marques grogues)