Photo ofPica d'Estats des del refugi de la Vallferrera: una ascensió hiperclàssica però obligada. Photo ofPica d'Estats des del refugi de la Vallferrera: una ascensió hiperclàssica però obligada. Photo ofPica d'Estats des del refugi de la Vallferrera: una ascensió hiperclàssica però obligada.

August 9, 2023
August 2023

near Tor, Catalunya (España)

Poques coses més es poden dir d'aquesta ascensió, potser la més clàssica de Catalunya.
Tan sols dues coses: no és l'excursió més bonica possible i el camí és una autèntica llauna. Malgrat tot: s'ha de fer! un no se'n pot lliurar.
Bé, comencem pel principi: el camí és llarg, massa llarg, i el fet d'haver de fer una sifonada per la cara nord, el converteix en quelcom més cansí, físicament i mental.
Poques coses es poden afegir a la conegudíssima ruta. Tan sols alguns consells.
Al ser una caminada llarga, comenceu ben d'hora, amb els frontals. A l'estiu, podeu estalviar-vos hores de calor i a la tardor-hivern, us assegureu que no se us faci massa fosc. A l'estiu, heu de reservar plaça de pàrking al pàrking del refugi. No és estrany començar la caminada cap a les 5/6 del matí. Tingueu present que la pista des del poble d'Àreu a la Vallferrera són ben bé, 45' de trajecte!. Mols excursionistes prefereixen fer nit al refugi en algun dels llacs que es travessen.
Prengueu-vos amb paciència la caminada. Sobretot, perquè la ruta té dues sifonades a les que cal fer front. Sifonar sempre et fa tenir la sensació que estàs malbaratant esforços inútilment, i en part és així.
El camí és en molts trams, força pedregós. I a l'estiu, calculeu portar força aigua!
Des del coll del Sotllo, es pot resseguir la cresta per estalviar-vos la sifonada. La cresta no és complicada, però està descomposta i és aèria. Una caiguda aquí pot tenir conseqüències. Cal tenir una mica d'experiència en muntanya. Jo mateix, vaig patir una caiguda un hivern de jove i sóc aquí de miracle!!!!
No deixeu de menjar a l'Hotel de la Vall ferrera!