Photo ofPic Teix/Cava de l'Habitació/Cava Gran pel barranc de la Quebrantà i pel Racó Llobet Photo ofPic Teix/Cava de l'Habitació/Cava Gran pel barranc de la Quebrantà i pel Racó Llobet Photo ofPic Teix/Cava de l'Habitació/Cava Gran pel barranc de la Quebrantà i pel Racó Llobet

December 29, 2017
December 2017

near Estación del Norte, Valencia (España)

PER FAVOR, LLEGIU PRIMER EL TEXT DEL MEU PERFIL ABANS DE SEGUIR AMB LA DESCRIPCIÓ DE LA RUTA. GRÀCIES!

Hola! He tornat a la meua terra ara en Nadal. I com no potser menys, he fet una excurssioneta amb el meu fillol Mauro, que és el millor!

La qualifique de fàcil, encara que pot resultar moderada per a certes persones. La ruta té tres trams diferenciats:
A. Pujada pel Barranc de la Quebrantà.
B. Caves de l'Habitació i Gran.
C. Baixada pel Racó Llobet.

A. PUJADA PER LA QUEBRANTÀ
Aparquem el cotxe al club de tennis La Plana de Muro i seguim les indicacions, agafant el camí a mà dreta, que ens portarà a la Penta del Frare i al Sender botànic dels Teixos. Ascendim sense dificultat per pista asfaltada i després per senda, seguint les marques del PR fins aplegar a un refugi de caçadors. A partir d'ahí caminem per pista i al poc ens desviem a l'esquerra, marcat amb una fita. Seguim ascendint per un carrascar que va a buscar el sender botànic dels Teixos i la Penya del Frare. Travessem una runera gran i fem el darrer esforç per aplegar a la caseta de vigilància forestal. Tenim enfront nostre una vista espectacular dominada pel Montcabrer.

B. CAVES DE L'HABITACIÓ I GRAN
Una vegada hem descansat, descendim per la pista asfaltada i al poc ens trobem amb la Cava de l'Habitació. Està molt a prop del refugi d'Agres. Passem per davant, tombem a esquerra i després a dreta buscant la Cava Gran. En no res s'aplega. Passegem pels voltants i dessistim d'anar a veure la Cava del Voltor. En una altra ocasió...Tornant pels nostres passos, travessem una cadena a mà dreta, tenint el Montcabrer enfront nostre. Ens desviem a l'esquerra per iniciar la baixada. Si seguirem rectes aplegariem al Montcabrer... però huí fa massa vent i ho deixarem per a un altre dia.

C. BAIXADA PEL RACÓ LLOBET
A poc de baixar per la pedregosa pista, ens desviarem a l'esquerra seguint les indicacions verticals dels postes. A poc a poc baixem per una estreta i empinada senda que desembocarà al Mas del Llobet (refugi de caçadors) i després anirà fent ziga-zaga alternant pista forestal i senda. Quasi sense adonar-nos-en, passarem per les primeres casetes i xalets fins aplegar al punt d'inici.

Excurssió molt recomanable per a fer en breu espai de temps i millor fer-la ara a hivern o primavera. Un plaer tornar a la meua xicoteta i estimada Serra de Mariola!!!