Pic de Tarbesou i estanys de Rabassoles

Photo ofPic de Tarbesou i estanys de Rabassoles Photo ofPic de Tarbesou i estanys de Rabassoles Photo ofPic de Tarbesou i estanys de Rabassoles

August 14, 2016
August 2016

near Mijanès, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

Iniciem l'excursió a l'aparcament de La Restanca. Des de la D25 prenem la pista després de Quérigut o bé després de Mijanès. El primer tram va per dins del bosc, després creuem el riu per un pont de fusta i anem seguint el seu curs fins arribar al primer llac. El darrer tram per arribar al llac és per un camí que va fent ziga-zagues i fa desnivell en poca distància. Després anem directament al llac blau perquè hi volem fer nit. La sorpresa és que hi ha molta vegetació i poc espai per plantar la tenda, quan arribem els pocs espais estan ocupats i ens costa troar on plantar la nostra. Fem nit i al matí, abans que surti el sol, prenem el GR 7b que ens porta al llac negre, puja fins al coll i ja prenem el camí fins al cim del Pic de Tarbésou. Des de dalt les vistes són increïbles, sobretot el Roc Blanc i els llacs de Rabassoles. El cim queda una mica més enllà, marcat amb un munt de pedres, i ja no veiem els llacs.
Baixem per l'altre vessant i aviat prenem un camí que baixa directa al llac negre. El camí, poc marcat, té molta gespa i cal anar amb compte perquè rellisca. Anem a trobar el GR i ja tornem pel mateix camí.