Pic de Tarbesó pels estanys de Rabassoles

Photo ofPic de Tarbesó pels estanys de Rabassoles Photo ofPic de Tarbesó pels estanys de Rabassoles Photo ofPic de Tarbesó pels estanys de Rabassoles

September 27, 2017
September 2017

near Mijanès, Occitanie (France)

23 set 2017
Pic de Tarbesó pels estanys de Rabassoles i tornada per la carena del roc de Bragues i l'estany de l'Estagnet. Recorregut molt recomanable i sense cap dificultat tècnica.

Ressenya de xrs59:
Ruta pràcticament circular que ens ha permès ascendir al pic de Tarbesó (com es troba al país de Donezan, al cantó de Quérigut, comarca de l’Arieja, el seu nom oficial està en francès, és a dir, pic de Tarbésou), amb inici i final a la zona d’aparcament de la Restanca, accessible per una pista apta per a tota mena de vehicles, que surt del primer revolt tancat a la dreta de la carretera D-25, un cop passat el poble de Mijanes, en direcció a la seva estació d’esquí.
Es tracta d’un dels itineraris més concorreguts i preuats de la zona, per la qual cosa està marcat en la seva totalitat amb senyals de pintura groga, que es combinen amb les del G.R. 7-B, pel que més endavant circularem en dos dels trams, per la qual cosa l’orientació resulta força senzilla, transitant per camins i senders fresats i còmodes, llevat, potser, de la baixada de l’estany de l’Estanyet, on es fa una mica més pesat per les roques que cal anar saltant.
Un cop deixem el cotxe, seguim la pista que marxa en la mateixa direcció, passant una tanca, que va guanyant alçada per dintre el bosc de l’Agréboul, travessa el riu rierol d'Artounant per un pont, arribant a una planúria que es troba sota de l'estany de Rabassoles, al que s’hi accedeix després de salvar una graonada en un grapat de giragonses. Del desguàs del llac surten dos camins. El de la dreta ens enfilaria al G.R., però sense passar pels altres dos llacs de la zona, de visita obligada, per tant, marxem pel de l’esquerra, que ens deixa a tocar l'estany Blau, on ens incorporem al traçat del G.R. 7-B, també anomenat Tour du Pays de Donezan, seguint ara a la dreta en direcció a la portella de la Coumeille de l'Ours, passant lleugerament alçats sobre la riba de l'estany Negre, on s’inicia la pujada en direcció a l’esmentada collada, mitjançant una diagonal ascendent, molt ben traçada. Del coll, cal tombar 90º a l’esquerra, per seguir la carena oriental del propi cim, on un camí perfectament definit ens deixa dalt de tot, a 2.364 mts. d’alçada. És un pic ample, amb una gran panoràmica, que s’estén en un radi de 360º, destacant la serra de Madres, el Canigó, els dos Perics, el sector del Carlit, els propers Roc Blanc i Baixollada o la Dent dOrlú i els cims de les muntanyes d’Ax, així com altres serralades més llunyanes, com les d’Andorra i fins i tot la Pica d’Estats.
Baixem del cim pel cordal SW, primer per un tram una mica costerut i més endavant pel còmode sender que va carenejant, resseguint fil per randa el serrat d’Escales i el de Gabensa, separats per una elevació de 2.175 mts., on hi ha una fita de pedres, amb una interessant vista aèria sobre els tres llacs de Rabassoles. Més endavant, perdem una mica d’alçada, passant a flanqueig i per l’esquerra el Roc de Bragues (al que també es pot pujar, tot i que les marques grogues ens duen per sota seu). Seguim el camí de carena, deixant enrere la cruïlla que davalla en direcció a l’estany Blau pel G.R.7-B, al que no hi hem d’anar, doncs cal marxar en la mateixa direcció, parant compte a un segon encreuament, que ens durà al traçat del sender de gran recorregut, que marxa a flanqueig més o menys horitzontal en direcció al coll de l'Euge. Just sota d’aquesta evident portella hi ha una cruïlla, on recuperem les marques grogues, marxant fort a l’esquerra en direcció a l’estany de l'Estanyet, que no fa gaire que se’ns ha mostrat a la vista. Davallem per la coma, voltem el llac per la seva riba est i un cop a la sortida d’aigües s’inicia una baixada per una valleta pedregosa i un xic incòmoda, que acaba en una planúria herbada, que un cop passada, ens durà a un punt on retrobem el camí de la pujada, que el desfem fins l'aparcament de la Restanca.

Estany de les Rabassoles

23 set 2017 11:06 am

Estany Negre

Date23 set 2017 11:07 amLatitude:42º 42' 14" NLongitude:1º 58' 19" EAltitude:1.909 m