Pic de Posets des del refugi Àngel Orús

Photo ofPic de Posets des del refugi Àngel Orús Photo ofPic de Posets des del refugi Àngel Orús Photo ofPic de Posets des del refugi Àngel Orús

August 24, 2018
August 2018

near Eriste, Aragón (España)

Ascensió al Pic de Posets (3.369m) des del refugi Àngel Orús, on hem passat la nit després de pujar-hi ahir des de l'aparcament de La Espigantosa. Fins l'aparcament hi havíem arribat en el transport habilitat (Minibús), ja que des de l'1 d'agost de 2016 el pas està prohibit als vehicles particulars (Hi ha una barrera a l'inici de la pista, a Eriste).
Com que el temps amenaçava pluja a partir de migdia, hem sortit del refugi a 2/4 de 7, ja que serveixen l'esmorzar a partir de les 6h.
Anem seguint el GR, i no hi ha perill de pèrdua, ja que a part de les marques hi ha força gent que, amb frontals els primers 20', ens precedeixen i ens segueixen...
Arribem a una bifurcació on, a la dreta, aniríem al refugi d'Estós, però girem a l'esquerra en direcció al refugi de Viadós. Anem seguint les fites (I la gent), i travessem el Torrente de Llardana per un pont de ferro, totalment doblat (Enfonsat), fins arribar a l'inici de la Canal Fonda, al costat del Diente de Llardana.
La canal té dos trams amb neu (Que a primera hora està força dura). Pel primer tram (Més fàcil), ens calcem els grampons i el superem sense cap dificultat. Hi ha un tros sense neu fins arribar al segon tram nevat (Amb més pendent). Una opció és tornar a calçar grampons, però optem per l'alternativa de vorejar la neu per la dreta, pujant per camí de pedres. Està marcat també amb fites, i veiem que anem més ràpids que la gent que va per la neu.
A partir d'aquest punt, ja tot és pedra, amb forta pujada, fins arribar al cim (Mentre pugem veiem una punta al davant, però el veritable cim queda un xic més enrere, amagat fins que arribem pràcticament a dalt).
Dalt hi ha força gent, però no ens hi estem més del compte, ja que l'amenaça de pluja continua viva. Baixem desfent el mateix camí de pujada, i completem la ruta en 8 hores (Gairebé exactes). A la tarda, veiem que hem gestionat bé els temps, ja que cap a les 5 deixa anar un ruixat considerable, que podem observar dés de la comoditat del refugi.

Refugi Àngel Orús.

Desdoblament ruta: tirar esquerra.

Pont enfonsat.

Inici Canal Fonda.

Evitem la neu de la canal.

Pic de Posets.

Refugi Àngel Orús.

Nom: Segment: 1

Hora Inici: 08/22/2018 06:30
Hora Fi: 08/22/2018 14:29
Distància recorreguda: 7,7km (07:59)