Pic de Pessons - Portella Blanca d'Andorra

Photo ofPic de Pessons - Portella Blanca d'Andorra Photo ofPic de Pessons - Portella Blanca d'Andorra Photo ofPic de Pessons - Portella Blanca d'Andorra

one day 3 hours 59 minutes
October 1, 2023
October 2023

near Bordes d'Envalira, Canillo (Andorra)

Aquesta excursió us proposa el primer dia recórrer els llacs de Pessons. Es tracta d'un circ glacial granític on podrem gaudir del conjunt lacustre més gran d'Andorra. El circ es troba envoltat de cims propers als 2.800m d'altura, com els coneguts pic de Ríbuls, el Montmalús i el pic de Pessons que pujarem. Aquesta vall es tracta d'un lloc molt freqüentat i popular a causa de la seva riquesa natural i del seu fàcil accés. A la baixa del Pic de Pessons anirem a dormir al refugi de l’Ila a la vall del Madriu. El segon dia ens endinsarem a la vall de Vallcivera, molt poc freqüentada i envoltada d'un entorn espectacular. Baixarem aquesta vall fins a trobar-nos amb la seva unió a la vall de la Llosa que remuntarem passant per la Portella Blanca d’Andorra i la Portella de Joan Antoni per després retornar al circ de Pessons.
Deixarem el cotxe al pàrquing del Cubil, situat a Grandvalira-Grau Roig. Agafarem la pista forestal en sentit oest i arribarem a l’estany Primer, on es troba el restaurant Refugi dels Llacs dels Pessons. Només a l'estiu un servei d'autobús tot terreny puja fins al restaurant de Pessons, amb aquesta alternativa ens estalviaríem uns 200 m de desnivell.
A partir d’aquest punt, seguirem el GR7 en direcció sud, deixant el llac a mà dreta. Vorejant tota la cara sud de l’estany Primer arribarem a l’estany Rodó des d’on tindrem una primera vista al conjunt de llacs. Després d’una pujada suau, arribarem a l’estany del Meligar i continuarem per un seguit de tarteres de granit que ens duran a l’estany de les Fonts. Passarem per l’últim estany, anomenat Cap dels Pessons, a partir del qual el camí s’enfila fent ziga-zagues per un fort pendent fins a la Collada de Pessons.
Continuarem per la suau carena fins arribar al Pic de Pessons, que amb els seus 2.862 metres és el més alt del circ. Des d’aquí gaudirem d’unes magnífiques vistes que en un dia clar pot arribar al massís de les Maleïdes i probablement l’allunyat massís de Néouvielle.
Des del cim seguirem la carena fins a retrobar el GR7. A l’arribar a la portella de Pessons, començarem la baixa cap a l’estany de l’Illa, enredera del mur de la presa trobarem el refugi de l’Illa. Actualment, és el refugi més modern d'Andorra, el menjador i les habitacions són molt lluminoses i amb bones vistes. Disposa de servei de dutxa calenta (fitxes d’un minut d’aigua) i wifi.
El segon dia comencem seguint el GR11 que puja molt suau fins al coll de l’Illa per continuar el llarg descens de la desconeguda vall de Vallcivera. A mesura que baixem, ens endinsarem en densos boscos de pi negre que envolten el cristal·lí riu de Valcivera, fins arribar a la Cabana dels Esparvers. En aquest punt ens trobem amb la vall de la Llosa que remuntarem seguin el GR 107 (Camí del Bons Homes) fins arribar a la capçalera de la vall, definida per un ampli amfiteatre glacial. Ens desviarem una mica per acostar-nos a la Portella Blanca d’Andorra per gaudir de les vistes de la vall de Campcardos, que baixa fins a Porta. Continuarem una altra vegada pel GR 7 pujant fins a la Portella d’Envalira per després flanquejar per sota del Pic d’Engait fins a la Portella de Joan Antoni, des d’on ja es torna a veure Grau Roig al fons de la vall. Començarem a baixar pels prats, amb atenció de no perdre el camí atès que a sota del Bony d’Envalira es transforma en un sender de fort pendent per una zona rocosa. Sortirem a una pista que ens portarà directament a l’estacionament.
El camí està senyalitzat, amb marques de diferents GR, és fressat i no presenta cap dificultat tècnica.

PictographMountain hut Altitude 6,794 ft

Estany Primer

Estany Rodo

Fuente

Pic d'Engait o de la Menera

Pic de la Menera

Molt maco. Espectacular...!!!..👍🏼👍🏼

• Photo of Los Levors
    Los Levors Oct 3, 2023

Gran ruta compartida amb tú.