Pic de l'Estanyó - Estany de l'Estanyó - Vall de Sorteny - Andorra.

Photo ofPic de l'Estanyó - Estany de l'Estanyó - Vall de Sorteny - Andorra. Photo ofPic de l'Estanyó - Estany de l'Estanyó - Vall de Sorteny - Andorra. Photo ofPic de l'Estanyó - Estany de l'Estanyó - Vall de Sorteny - Andorra.

August 16, 2017
July 2017

•   4.6 5 Reviews

near Les Sobiranes, Ordino (Andorra)

La valoració de la dificultat de la ruta sempre es tècnica.
La dificultat física depèn de l'estat de forma de cada persona. Cal tenir en compte distancia i desnivells.
Els temps es amb aturades incloses i es orientatiu.
La ruta està gravada amb un GPS Garmin i corregida amb el Base Camp.
Es recomanable a més del track, portar mapa de la zona i brúixola.
Com la majoria d'usuaris de Wikiloc fem servir GPS, crec que no es necessari una descripció detallada del recorregut, només algunes indicacions puntuals.
-----
DIFICULTAT : La valoro com a moderada dons es tot per sender fàcil de seguir i no té cap pas difícil ni exposat, si no fos pel desnivell acumulat es podria valorar com a fàcil.
---
APROXIMACIÓ: A la carretera G-3 d'Escales a la Massana, Ordino i Arcalís, al km, 17 agafem la carretera del Parc Natural de la Vall de Sorteny que ens porta a la zona d'aparcament del Parc.
----
RUTA : Ruta que passa pel Parc Natural de la Vall de Sorteny, en la que passem per l'estany de l'Estanyó i fem el cim del Pic de l'Estanyó.
---
Tot i ser una ruta amb força desnivell, es de bon fer doncs la pujada es constant i el camí molt fresat i fàcil de seguir, només a la part final el desnivell es mes fort i trobem algun petit tram amb roques.
Sortim de l'aparcament on trobem una oficina d'informació del Parc, seguim per pista i corriol i trobem l'escultura " Estripagecs"
L’estructura, creada per l’artista Pere Moles, està formada per cinc tòtems –de vuit metres d’alçada cadascun– i està composada per rèpliques a mida gegant dels estripagecs que encara es poden veure a moltes bordes d’Ordino.
Al costat mateix hi ha el Jardí Botanic.
Seguim amunt i al acabar la pista seguim el Cartell de Pic de l'Estanyó, seguint les marques de pintura de color groc.
Anem pujant per un camí amb una suau i constant pujada fins a arribar a l'estany de l'Estanyó.
A partir d'aquí el camí puja mes i va a buscar la cresta, que es de bon fer i no té cap tram difícil ni exposat.
La tornada la farem pel mateix camí
------
PARC NATURAL DE SORTENY. ( fONT visitandorra.com )

En una superfície de 1.080 ha hi viuen isards, cabirols i porcs senglars.

El Parc natural de la vall de Sorteny presenta una gran riquesa florística amb més de 800 espècies fanerògames. Més de 50 espècies són endèmiques dels Pirineus. Durant tot l'any s’hi organitzen excursions guiades temàtiques (rutes ecoturístiques): Ocells, Papallones i Zones Humides, Paisatges de Circs Glacials i boscos Vells.

La majoria dels hàbitats del Parc natural són d’interès comunitari com el prat de dall, les landes, els boscos de pi negre i els prats alpins, alguns de prioritaris com les molleres amb bonys d’esfagnes.

El riu de Sorteny és l’element vertebrador de la xarxa hidrogràfica de la vall de Sorteny. Neix a 2.082 m d’altitud, on conflueixen els rius de la Serrera i de la Cebollera que neixen respectivament a 2.680 m (naixement a altitud més elevada d’Andorra) i 2.485 m.

La presència de mineralitzacions de ferro i coure va permetre entre els segles XVII i XIX el desenvolupament d’explotacions mineres, concretament a la zona de la Serrera (clots dels Meners) a 2.510 m d’altitud.

El parc també disposa d’un refugi guardat tan a l’hivern com a l’estiu amb servei de restauració.

PictographMountain hut Altitude 7,024 ft

PictographBridge Altitude 7,393 ft

Pont

• labolacurull Oct 14, 2017

Es difícil por el desnivel de 1000m.

miquelseu Nov 6, 2017

Gracias por la valoración, labolacurull . La valoración de la ruta en Wikiloc, siempre es dificultat técnica, según tipo de sendero, si hay pasos dificiciles o expuestos etc.
    La dificultat física depende de cada persona. Si es verdad que en esta ruta el desnivel es importante, pero como no tiene dificultat tècnica, para una persona acostumbrada a caminar por montaña no tiene ningún problema.

• acusgimeno Jul 13, 2019

Fantàstica pujada que hem fet avui. Hem pujat des de el Serrat perquè el parking del parc estava ple, afegint uns km i una mica de desnivell, però l’hem gaudit molt.

miquelseu Jul 16, 2019

Gràcies per la valoració acusgimeno. M'alegro que ús hagi agradat. Des del Serrat tens una mica més de desnivell, però és una bona opció. A l'estiu si no vas molt aviat, el pàrquing ja està ple, tot i que fa un parell d'anys que fan pagar. Suposo que cada vegada hi ha més gent que fan senderisme i aquesta zona és inici de moltes rutes: Estanyó, Serrera, Vall de Rialp, etc.

• Miquel Pujol Oliva Aug 23, 2020

Es una ruta llargueta però no complicada.

miquelseu Aug 25, 2020

Gràcies per la valoració Miquel.

• Photo of crox
    crox Nov 25, 2020

Ruta realitzada a mitjans de novembre. Plaques de neu dura a partir dels 2600m que (sense crampons) en dificulten una mica el final de l'ascens.

miquelseu Nov 27, 2020

Gràcies per la valoració crox.😀

• Photo of Almodis
    Almodis Sep 16, 2021

Hem fet aquesta ruta, gràcies per compartir-la, arribar al cim es un gran premi per les vistes i la panoràmica. Excursió molt bonica per l'entorn de la vall de Sorteny

miquelseu Sep 22, 2021

Gràcies per la valoració Almodis.😀😀😀 Efectivament amb aquesta ruta tenim l'atractiu de fer un gran cim i de gaudir de la Vall de Sorteny.

• Photo of pujantmuntanyes
    pujantmuntanyes Oct 25, 2023

Bones!!!! Volem anar-hi diumenge... No sé si trobarem neu.... Espero que es pugui aparcar al no ser temporada d'estiu...

miquelseu Oct 25, 2023

Ha nevat una mica, però si no hi torna crec que diumenge estarà bé.
    Per l’aparcament ara està obert i no es paga.