Pic de l’Espada (100 Cims) des de l’Embassament de Sallente

Photo ofPic de l’Espada (100 Cims) des de l’Embassament de Sallente Photo ofPic de l’Espada (100 Cims) des de l’Embassament de Sallente Photo ofPic de l’Espada (100 Cims) des de l’Embassament de Sallente

September 7, 2022
September 2022

near Cabdella, Catalunya (España)

Entretinguda caminada que comença a la presa de l’embassament de Sallente, agafa la Canal del Pigolo que supera quasi 400 mts de desnivell en poca estona ja que va per un camí molt ben fresat i que no té grana inclinacions. Al final s’acaba arribant a les vies del antic carrilet que ser construit per al transport de materials en el anys en que es va fer l’obra hidraúlica de Cabdella i els llacs que estàn interconectats per tal de poguer produir energia elèctrica. Seguint aquestes vies s’arriba a l’estació superior del Telefèric de Sallente, situada a l’estany Gento.

Des de l’estany Gento es continua recte pel camí que porta a Colomina. Uns centenars de metres més avall , s’arriba a un trencall a l’esquerra en direcció al Port de Rus. S’agafa aquest trencall seguint el GR 11. 20, que seguirem fins que arribem a la Collada de Font Sobirana. Allà el GR gira cap a la dreta i nosaltres anirem cap a l’esquerra per pujar cap al cim del Pic de l’Espada.

El Pic de l’Espada

Des del cim del Pic de l’ Espada i des de la Collada de Font Sobiranes hem pogut veure també uns quants llacs que era la priemra vegada que veiem, com ho son l’estany Tapat, l’estany Salado i l’estany Morera. També hem passat a escassos 50 metres de la presa de l’estany Fosser al que no m’he acostat, tot i que es pot fer sense cap mena de problema.

El descens des del cim del Pic de l’Espada l’hem fet pel mateix itinerar que a la pujada. L’única modificació que hem fet en relació al camí d’anada ha estat al arribar a la part baixa de la Canal del Pigolo ja que aquí hem girat cap a la nostra dreta per acabar de baixar fins a l’aparcament que hi ha a l’estació inferior del telefèric que puja des de Sallente fins a l’estany Gento. Si haguèssim girat cap a l’esquerra hauriem continuat baixant per la Canal del Pigolo cap a la presa de l’embassament de Sallente.

PictographLake Altitude 5,791 ft

Sortida des de la presa de Sallente

Photo ofPanoràmiques mentre pugem per la Canal del Pigolo Photo ofPanoràmiques mentre pugem per la Canal del Pigolo Photo ofPanoràmiques mentre pugem per la Canal del Pigolo

Panoràmiques mentre pugem per la Canal del Pigolo

Photo ofPanoràmiques mentre continuem per la Canal del Pigolo Photo ofPanoràmiques mentre continuem per la Canal del Pigolo Photo ofPanoràmiques mentre continuem per la Canal del Pigolo

Panoràmiques mentre continuem per la Canal del Pigolo

Photo ofEstem al camí del Carrilet que ens portarà, sense desnivell, cap a l’estany Gento Photo ofEstem al camí del Carrilet que ens portarà, sense desnivell, cap a l’estany Gento

Arribant a l’estany Gento

PictographLake Altitude 7,021 ft

Estany Gento

Photo ofHem deixat al darrere l’estany Gento i ara anem pel GR11.20 direcció Port de Rus Photo ofHem deixat al darrere l’estany Gento i ara anem pel GR11.20 direcció Port de Rus Photo ofHem deixat al darrere l’estany Gento i ara anem pel GR11.20 direcció Port de Rus

Photo ofEl GR 11 es cómode. Ara pasem per la zona a on hi ha l’estany Fosser. A sota veiem Sallente Photo ofEl GR 11 es cómode. Ara pasem per la zona a on hi ha l’estany Fosser. A sota veiem Sallente Photo ofEl GR 11 es cómode. Ara pasem per la zona a on hi ha l’estany Fosser. A sota veiem Sallente

Photo ofJa estem veient la Collada de Font Sobiranes molt a prop. Cap allà em d’anar Photo ofJa estem veient la Collada de Font Sobiranes molt a prop. Cap allà em d’anar

Ja estem veient la Collada de Font Sobiranes molt a prop. Cap allà em d’anar

Collada de la Font Sobirana

Photo ofVistes des del Cim del Pic de l’Espada Photo ofVistes des del Cim del Pic de l’Espada Photo ofVistes des del Cim del Pic de l’Espada

Vistes des del Cim del Pic de l’Espada

Photo ofSeguim baixant pel GR 11.20 en direcció a l’estany Gento Photo ofSeguim baixant pel GR 11.20 en direcció a l’estany Gento

Seguim baixant pel GR 11.20 en direcció a l’estany Gento

Photo ofArribant a l’estació superior del telefèric. A sota nostre l’embassament de Sallente Photo ofArribant a l’estació superior del telefèric. A sota nostre l’embassament de Sallente

PictographLake Altitude 6,247 ft

PictographWaterfall Altitude 5,892 ft

Arribant a l’estació inferior del telefèric de Sallente

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Sep 13, 2022

Aquí, te lo comenté por Youtube,