Pic de Les Fonts - Pic de La Burna - Pic del Clot del Cavall - Pic de Percanela

Photo ofPic de Les Fonts - Pic de La Burna - Pic del Clot del Cavall - Pic de Percanela Photo ofPic de Les Fonts - Pic de La Burna - Pic del Clot del Cavall - Pic de Percanela Photo ofPic de Les Fonts - Pic de La Burna - Pic del Clot del Cavall - Pic de Percanela

August 12, 2013
August 2013

near Arinsal, Parròquia de la Massana (Andorra)

Sortida des d'Arinsal a 1.560 m en direcció al camí del Coma Pedrosa pel GR 11. En arribar al Barrer d'Areny ens trobarem una desviació que prendrem a mà dreta en direcció al Pla de l'Estany. Aquest nou camí és el GR 11.1 / GRP.
Passarem pel costat de la Borda de la Coruvilla i pel Serrat del Rec d'Areny per arribar finalment al Pla de l'Estany, on ens aturarem una estoneta al Refugi, a 2.050 m.
Seguirem amunt en direcció a la Costa del Congost fins arribar a la desviació cap els Estanys de Montmantell que seguirem acuradament a contracorrent del Riu de Montmantell fins arribar a la Cabana, a uns 2.500 m d'alçada.
Arribats a aquest punt, deixarem el camí cap els Estanys i seguirem cap a la Collada de Montmantell, a 2.650 m i ja des d'aquest punt, prendrem la carena per fer el primer cim del dia, el Pic de Les Fonts, a 2.748 m.
Des del cim ja podem divisar gairebé, tota la ruta que ens queda per davant.
Baixarem per l'altra costat i sempre seguint la carena fins al Pic de la Burna, a 2.657 m. Continuem per la cresta, que no presenta cap mena de dificultat fins creuar el GRP que ve de la zona dels Estanys de l'Angonella. Aquest camí ens durà directament al cim del Pic del Clot del Cavall, a 2.586 m i des d'aqeust ja divisarem l'últim cim del dia, el Pic de Percanela, a 2.495 m.
Per tornar, anirem un pèl endarrera per prendre de nou el GRP que ens baixarà cap a Arinsal passant pel costat de les Bases de la Burna fins arribar a Les Bordes dels Prats Nous. Aquí, deixarem el GRP i prendrem el camí que baixant queda a mà esquerra. Passarem de baixada per la Borda del Torner i més endavant per les Bordes de Percanela on acabarem de baixar pel camí del Torrent de Ribassols que ja ens deixarà al costat de la Carretera General d'Arinsal.