PIC DE L'AUT ( EMBOTELLADORA CALDES DE BOI- LA MUNTANYETA- COMA MINYANA- AUT)

Photo ofPIC DE L'AUT ( EMBOTELLADORA CALDES DE BOI- LA MUNTANYETA- COMA MINYANA- AUT) Photo ofPIC DE L'AUT ( EMBOTELLADORA CALDES DE BOI- LA MUNTANYETA- COMA MINYANA- AUT) Photo ofPIC DE L'AUT ( EMBOTELLADORA CALDES DE BOI- LA MUNTANYETA- COMA MINYANA- AUT)

November 10, 2013
November 2013

•   4 7 Reviews

near Erill la Vall, Catalunya (España)

Exigente excursión a una de las cimas mas bonitas del vall de Boi, la piramide de l'Aut, que se alza vertical por encima de Erill la Vall, la ruta es bastante sencilla y no tiene excesivas dificultades excepto el desnivel a salvar. El punto de partida es una pequeña pista al lado de la embotelladora de Boi, que se dirige a una palanca que cruza el rio Noguera de Tor.
Al principio vemos algunos indicadores que marcan la Muntanyeta, que seguimos mientras vamos ascendiendo por un precioso sendero enmedio del bosque, hasta llegar a la cabaña de la Coma dels Coms. Allí dejamos este valle y subimos por un barranco lateral hacia los prados de Coma Minyana, donde vemos nuestro objetivo del dia.
Para subir nos encaminamos hacia un marcado collado a la izquierda de la cresta, para proceder a la ascención final a un verdadero nido de aguilas con grandes vistas de todas las montañas de la zona, desde Besiberris, a toda la zona de Sant Maurici.
El retorno lo hacemos por la misma ruta, aunque el mapa de la Ed. Alpina marca un sendero muy recto de bajada por otro barranco, en el pueblo nos dijeron que esta muy perdido, muy peligroso e impracticable, por lo que que evitar seguir esas indicaciones del mapa

COMA MINYANA

INICIO

09-NOV-13 8:37:34AM

PIC DE L'AUT

09-NOV-13 12:17:23PM

PLETIU DELS COMS

• Photo of MuntanyencSlow
    MuntanyencSlow Jun 25, 2014

Fantàstica ruta i grans vistes des del cim, gràcies per compartir el track!

• Photo of bouvier
    bouvier Jun 25, 2014

Es un cim poc conegut, pero un dels millors miradors de la zona, Me n'alegro que t'hagi sigut util el track

• Photo of celiarutes13
    celiarutes13 Jan 6, 2015

Pic poc conegut, no surt ni als 100 cims d la feec, ni a mendikat, amb molt bones vistes dsd el cim

• Photo of bouvier
    bouvier Jan 6, 2015

Gracies pel comentari, es una cima aïllada i solitaria, però que no te res que envejar als de les llistes, lo de Mendikat ho arreglaré rapid, ja que colaboro amb ells i ja li enviaré la ressenya

• ToniSr Aug 4, 2018

Moltes gràcies per pujar aquest track, i també per la tan bona explicació.
    Ho hem fet avui. Quines vistes! I en acabar, genial bany a les aigües fresquetes de Caldes.

El temps de ruta es clar que depèn del pas i el plan que es porti. Dono el nostre temps, com una altra referència: hem sortit a les 11:45, a les 14:10 al pic, i a baix 16:15, a bon pas, a la baixada trotant una mica, però incloent un parell de parades llarguetes.

• alinsramon Sep 2, 2018

Espectacular ascensió i el millor, molt poc concorreguda

• Photo of ffatjo
    ffatjo Jun 13, 2021

Molt bona excursió però és cert que és exigent i el tram final una mica de grimpada...

• Photo of NatàliaS
    NatàliaS Jul 14, 2021

Hem gaudit d'unes bones vistes!

• Photo of jordiland
    jordiland Jul 24, 2021

Moltes gràcies. Ruta seguida avui sense cap dificultat. Salut!!!

• Photo of becky5488
    becky5488 Aug 1, 2021

Un mirador excel•lent i una ruta fantàstica. Bé per seguir. Gràcies per penjar-la. Molt complerta

• Photo of Xavi Gargallo
    Xavi Gargallo Jul 8, 2023

Bona ruta, amb un tram final dur.
    No hi ha senyals, només fites i poques