Pic de l'Alba

September 10, 2012
August 2012

near L'Hospitalet-près-l'Andorre, Midi-Pyrénées (France)

Viewed 1978 times, downloaded 31 times

Itinerari circular a l'apartat Pic de l'Alba, en gran part sense camí, i amb pendents força drets, tant a la pujada al coll S, com a la baixada des del coll O.
Des de L'Hospitalet, cal seguir el GR, que puja tot creuant un parell de cops sota la característica canonada d'aigua, fins a la bifurcació de les valls de Siscar i d'Arques.
Remuntem la Vall d'Arques, sempre amb bon camí, fins a l'Estany de Pédourres. A partir d'aquest punt, deixem el camí del refugi de Rulhe i Coll de l'Alba, i girem 90º a l'esquerra, cap a la Portella de Siscar.
Abans d'arribar-hi, cap als 2350 m aprox, cal deixar el camí de la portella, i tombar direcció NNO, per enfilar-se cap a una petita coma sota els contraforts S del Pic de l'Alba.
A partir d'aquest punt, i tot i que el mapa Alpina d'Andorra indica un camí, nosaltres no el vam trobar. Només alguna fita aïllada. Cal anar cercant els millors passos, evitant el caos de granit i nerets, fins arribar al fons de la coma. Des d'aquest punt, una dreta pujada per terreny herbós i rocós porta a un parell de colls situats sobre un estrep S del Pic de l'Alba. Nosaltres vam pujar al coll situat més a la dreta, i vam acabar fent servir les mans. El de més a l'esquerra també semblava factible, però després cal creuar de l'un a l'altre.
Un cop al coll, el terreny és fàcil, i es troben algunes fites, que ens porten sense cap dificultat al cim del Pic de l'Alba.
Bones vistes sobre l'Estany de l'Alba, Pic d'Escobes, aresta N del Pic de Regalecio, Pic de Rulhe, etc.
Per baixar, resseguim unes fites que des del cim ens porten en direcció S, fins a situar-nos just sobre el coll O. Altra cop forta baixada, tot i que ara amb traces de corriol, i algunes fites, fins al coll.
Des del coll, un fort pendent herbós, on cal fer atenció, ens porta ràpidament fins al fons del circ de Siscar i l'Estany de Siscar.
S'han acabat els pendents drets i sense camí. A partir d'ara, només ens cal resseguir la vall de Siscar, per terreny suau i camí ben marcat, fins a la cruïlla amb la vall d'Arques, i en 20' tornem a ser al cotxe.

Cilindre d'Escobes

Pic d'Escobes

Pic de Nerassol

Tousse de Pedourres

Pic de la Cabaneta (St. Josep)