Pic de la Serrera (per Ransol) AND

August 2, 2021
August 2021

near Ransol, Canillo (Andorra)

- La Coma de Ransol - Cascada del riu dels Miners - Clot de la Llosa - Estanys de Ransol - Cabana dels Miners - Collada de Meners - Cim del Pic de la Serrera (2912m) -Estanys de Ransol - La Coma de Ransol --

Una molt interessant pujada al pic de la Serrera per una vall poc concorreguda i molt bonica, sense cap dificultat i amb un bon i ben marcat camí.

ACCÉS : Per la carretera andorrana CG-2 que porta de Les Escaldes al Pas de la Casa, un cop s'ha passat El Tarter hi ha una rotonda que indica, cap a l'esquerra, Ransol. Al mig de les quatre cases i apartaments de Ransol hi ha un trencant a la dreta que senyala La Coma de Ransol, aquesta carretera segueix la vall de Ransol i acaba a un petit aparcament i àrea de picnic i on comencen les rutes als llacs de Ransol i pic de la Sarrera i el camí que puja al refugi de la Coma de Jan.

DESCRIPCIÓ : A l'esquerra del final de la carretera de la Coma de Ransol hi ha els indicadors que senyalen el camí cap als Estanys de Ransol i Pic de la Serrera, sempre, i fins el final, marcats amb punts GROCS. Hi ha un tram que s'ajunta el nostre camí, de marques grogues, amb les marques groc/vermell del camí que travessa tot el país d'Andorra. Nosaltres no hem d'abandonar mai les marques grogues.

El camí va pujant, confortablement, al costat del riu dels Miners. Al Clot de la Llosa no ens podem confondre i hem de seguir les marques grogues cap a la dreta i travessar el riu per una zona d'aiguamolls. Des d'aquí es presenta una pujada més forta cap al primer llac de Ransol.

Des del primer llac la pujada és decidida i sense treva fins el coll dels Meners, havent passat per la cabana dels Miners i ja veient la vessant del llac de Meners a la nostra dreta avall. En aquesta collada es troba la vall de Ransol amb la vall de Sorteny, tal com fa tota la carena i el mateix cim.

Des del coll de Meners, es veu el cim del pic de la Serrera al final de la carena que tenim davant nostre que seguirem, sempre acompanyats pel vent, fins arribar-hi. No té dificultat però cal anar alerta ja que hi ha trams una mica aeris i sempre per un camí pedregós.

Tornem pel mateix camí, només variant el tram de la carena que no el farem per sobre sinó per una variant que es decanta directament des del peu del cim fins la cabana dels Miners, sense passar pel coll dels Miners i resulta més confortable sense haver de crestejar.

Aquesta és una agraïda ascensió de menys de 1000m de desnivell a un dels pics més interessants d'Andorra per una vall poc coneguda i molt recomanable.

Sortida des de la Coma de Ransol

PictographWaterfall Altitude 6,878 ft

Cascada

Dreta

PictographLake Altitude 7,926 ft

PictographLake Altitude 8,039 ft

Cabana dels Miners

Sota mateix del coll de Meners

Collada de Meners

Cim

Passem per sota la carena per anar a buscar la cabana dels Miners i el coll de baixada als estanys de Ransol

• Photo of Xavi Ciré
    Xavi Ciré Aug 22, 2023

Aquesta baixada desde el cim sense crestejar que dieu, es podria fer pujant evitant trams aèris?

• Photo of Vila-Llivina
    Vila-Llivina Aug 22, 2023

Xavi,
    Si, si. La pots fer de pujada, però el camí s'agafa uns metres abans d'arribar al coll, a la dreta. No cal que arribis al coll, si ho fas, des d'allà només podràs continuar crestejant. Més o menys a l'alçada de la cabana de Miners ja es veu el camí que es decanta cap a la dreta, sense passar pel coll. Realment és més còmode, tant pujar com baixar, però, insisteixo, no passes pel coll de Meners. Espero que tingueu una bona ruta.

• Photo of Xavi Ciré
    Xavi Ciré Aug 22, 2023

Moltes gràcies

Xavi Ciré Aug 24, 2023

Res més et cambio la valoració q moderada, perquè a partir dels 2000 m em sembla més prudent