Pic de la Mainera 2909 m. (100 cims)

Photo ofPic de la Mainera 2909 m. (100 cims) Photo ofPic de la Mainera 2909 m. (100 cims) Photo ofPic de la Mainera 2909 m. (100 cims)

August 6, 2023
August 2023

near Caregné, Catalunya (España)

Ruta circular des de Aparcament La Mainera passant per:
- Pic de la Mainera
- Collada de la Mainera
Per arribar al punt de sortida cal un auto 4x4 I molta paciencia, des Llesui son almenys 14 km.
La pujada fins el pla dels estanys de la Mainera la fem seguint uns pals grocs.
Ens desviem cap a nostra esquerra i seguim pujant.
Ens adonem que anem errats cap el Coll del Montroio (color vérmell) i seguint, ara si, el track anem a buscar per on pujar al Coll del pic Mainera.
Hi ha alguna fita, pero sense cami anem pujant per on podem per unes canals herbades i molt pendents.
Arribem a la carena i aquí hi ha mes sender i trobem mes fites. Un darrer esforç i grimpada per unes roques per assolir el Pic de la Mainera.(100 cim)
Fantastiques vistes dels estanys des el refugi Colomina fins el Josep Maria Blanch. Pirineu salvatge.
La tornada la fem per on hem pujat, mes o menys i vigilant molt fins la zona “plana”.
Ens aturem vora l’estany de baix a fer un mos i baixem seguint els pals grocs sense problemes.
Excursio que qualifico de dificil per la pujada sense cami al coll en fortissima pendent i la grimpada final. No es estrany que al llistat dels 100 cims nomes hi constin 30 ascensions.