Pic de la Dona-Pic de Prat de Bacivers-Pic de Bastiments-Ulldeter

Photo ofPic de la Dona-Pic de Prat de Bacivers-Pic de Bastiments-Ulldeter Photo ofPic de la Dona-Pic de Prat de Bacivers-Pic de Bastiments-Ulldeter Photo ofPic de la Dona-Pic de Prat de Bacivers-Pic de Bastiments-Ulldeter

June 19, 2022
June 2022

near Setcases, Catalunya (España)

Vallter 2.000-Pic de la Dona per la Portella de Mantet-Pic de Prat de Bacivers pel Coll de la Geganta-Bastiments i tornada pel Coll de la Marrana, baixant fins al naixement del Riu Ter, del que queda de l'antic Refugi i per l'actual Refugi d'Ulldeter fins arribar, de nou a l'aparcament.

Bonica ruta circular pel Circ d'Ulldeter que ens regala meravelloses vistes de cims del Pirineu gironí, francès i valls properes.
En principi, i si el temps és favorable, es tracta d'una ruta senzilla de seguir, força evident i tècnicament no massa complicada, només en algun punt, abans d'arribar al cim, ens hem d'ajudar de les mans i estar atents de baixada que podem trobar algun tram amb pedra i terra solta que ens pot fer relliscar.
Sortirem des de l'aparcament de l'estació d'esquí de Vallter 2.000, darrera del restaurant agafarem el sender, força evident, (senyalitzat en groc i alguna fita) i que va pujant pel costat del Torrent fins arribar a la Portella de Mantet. Des d'aquí, cap a l'esquerra, enfilarem fins al Pic de la Dona (2.702m) des d'on anirem gaudint d'unes privilegiades vistes del Gra de Fajol, Gra de Fajol Petit, Coll de la Marrana i Bastiments.
Baixarem molt suaument per l'altre costat, seguint la carena i passant pel mig del Puig de l'Ombriaga (escletxa rocosa). En poc temps, arribarem al Coll de la Geganta on trobarem el sender cap a la dreta (nord-oest), que baixa suaument i que ens dirigeix fins l'Estany de Bacivers. Ens hi acostarem i el vorejarem una mica i cap a la dreta, a uns metres, veurem una barraca de pedres des d'on surt el camí que enfila fins arribar al cim de Bacivers. L'inici del camí és fort, i poc a poc, a mida que anem arribant, el camí es converteix en un conjunt de blocs de granit fins arribar al Pic de Prat de Bacivers (2.844m) indicat amb un pessebre de metall. Des d'aquí tenim una panoràmica preciosa del Canigó, el circ de Bacivers amb l'Estany, rodó perfecte, als nostres peus i enfront, el Bastiments que ens espera.
Seguirem a l'esquerra per la carena, fàcil de seguir i només al tram final, més pedregós, ens ajudarem, en algun moment, amb les mans. Les vistes des d'aquí són meravelloses, ja contemplant part de l'Olla de Núria. Arribarem al Cim de Bastiments (2.881m) pel costat on hi ha el piolet, passarem per punt geodèsic i finalment per la creu per trobar la baixada directa cap al Coll de la Marrana. Agafarem el camí que surt a l'esquerra, fent ziga-zagues en direcció al Pla d'Ulldeter.
Ens dirigim on neix el Riu Ter, passarem pel que queda de l'antic Refugi d'Ulldeter per davant d'una panoràmica preciosa dels dos Fajols i seguirem baixant pel sender del costat del riu, passant per l'actual Refugi d'Ulldeter i acompanyades d'una bonica vegetació primaveral fins arribar a la carretera, que ens portarà fins l'inici de la ruta.

Sortida i arribada

Portella de Mantet

Ens aturem un moment pel fort vent

Arribant al Pic de la Dona

Per la carena

Coll de la Geganta (2.604m)

PictographLake Altitude 8,556 ft

Estany de Bacivers

Barraca de pedres

Tram pedregós

Pic dels Bacivers de Prats

Vistes

Tram rocós

Piolet de Bastiments (2.880m)

Bastiments (2.881m)

Creu de Bastiments

Vistes del Gra de Fajol Gran i Petit

Coll de la Marrana (2.531m)