Pic de la Coma del Forn des de la Pleta del Prat.

Photo ofPic de la Coma del Forn des de la Pleta del Prat. Photo ofPic de la Coma del Forn des de la Pleta del Prat. Photo ofPic de la Coma del Forn des de la Pleta del Prat.

October 6, 2019
October 2019

near Tabescán, Catalunya (España)

Dia d'invents o "Pic de la Coma del Forn" 😅.

Quan vas sol i pots improvisar a vegades surten les millors rutes i a vegades surten nyaps. No sé si ho heu captat però ahir em va sortir la segona🤣.

Bé em va sortir una ruta molt maca i molt completa però sense 💯Cims i sense fer nit, dos dels objectius de la sortida.

La idea era sortint de la Pleta del Prat pujar fins al Campirme i després seguint un track que em vaig baixar, arribar fins al Refugi Mont-Roig "Enric Pujol".

Reconec que sortir abans no hauria estat pas malament, ja que amb 15 kg de motxilla (entre lo meu i lo del Toto) vaig més lent. El fet és que ens vam trobar envoltats d'ovelles i vaig mirar d'esquivar-les, ja que amb el Toto tot i dur-lo lligat tot són problemes quan ens creuem amb bestiar. De fet més tard vaig parlar amb el pastor, em va dir que havia fet el correcte, parlant amb ell i en veure tot el temps que vaig perdre, ja eren les 14 h passades i encara no havia arribat a l'Estany de Mascarida, em va recomanar que deixes el Campirme per a un altre dia i que passes del track, ja que hi havia un pas que tot i estar equipat no podria fer amb el Toto, que pugés als Estanys de Mascarida de Dalt i des d'allà al Pic de la Coma del Forn un cop allà seguís el track, que si se'm feia tard, podria fer nit a una cabana que hi ha al costat de l'Estany de la Gola. Bé tot això no formava part del meu pla A ni del B però "hem vingut a jugar" 😅.

Un cop al Pic de la Coma del Forn ja eren sobre les 17 h i ja no podia donar-hi més voltes al tema d'on fer nit, havia de decidir si anava al Refugi del Mont-Roig o a la Cabana de l'Estany de la Gola o si feia bivac, ja que no duia tenda. El bivac era una opció que ja tenia al cap d'ençà que vaig arribar als Estanys de Mascarida de Dalt, ja que d'aquesta manera em sobraria molt temps i l'endemà tindria el Camprirme a tocar, bé donades les circumstàncies i després de donar-hi mil voltes em vaig decantar per aquesta opció i vaig tornar a l'Estany de Mascarida.

Vaig veure una mena de cabana de pedra i un cop decidit a on faria el bivac em vaig canviar, vaig desfer la motxilla i vaig preparar els estris per fer el sopar, soparia, dormiria i l'endemà en menys d'una horeta faria el Campirme.

Eren les 18:30 h el Toto s'acabava de banyar, ara tenia una mica de fred i no acabava de trobar la posició, jo també tenia una mica de rasca, però era degut al vent que no duraria tota la nit, a més anava ben equipat, no estaria com al refugi ni com a casa però tampoc seria el primer bivac que hem fet, tot i que...

...Mira per una horeta d'excursió no val la pena aquest bivac i encara tinc una horeta abans que marxi el sol a més tinc frontal, decidit recullo tot un altre cop em poso les botes i baixem i un cop al cotxe unes 3:30 h i som a casa i així ho vaig fer😅.

Bé quan s'improvisa pot passar de tot, fins i tot que et surti una excursió molt maca i molt completa per un lloc molt maco i de vistes excepcionals i que acabis sopant un durrum amb una cerveseta abans de dormir al teu llit.

Espero perdre-m'hi molts més cops per aquesta zona inclús espero fer algun dia el Campirme i el Mont-Roig 🤣🤣🤣.

- Pic de la Coma del Forn (2.685m).

Distància recorreguda aproximada: 11km.
Ascens acumulat: 1.024m.
Descens acumulat: 1.009m.

Hora Inici: 11:55 5 d’oct. 2019
Hora Fi: 19:45 5 d’oct. 2019
Distància recorreguda: 10,7 km (07:50)