Pic de Costa Cabirolera (100 cims FEEC)(IBP=113)

Photo ofPic de Costa Cabirolera (100 cims FEEC)(IBP=113) Photo ofPic de Costa Cabirolera (100 cims FEEC)(IBP=113) Photo ofPic de Costa Cabirolera (100 cims FEEC)(IBP=113)

June 17, 2023
June 2023

near Gósol, Catalunya (España)

Preciosa excursió lineal que ens duu des del Coll de Bassotes al Pic de Costa Cabirolera. Per arribar al Coll de Bassotes hi ha diverses opcions, totes les quals impliquen una llarga aproximació per pista de terra: Pel Mirador del Gresolet (Saldes), per Refugi del Gresolet i per Gisclareny. Nosaltres disposem d'un turisme no gaire baix i hem pogut arribar a l'inici de la ruta pel Refugi de Gresolet sense problemes. En canvi, en 2019 vam provar d'arribar al Coll de Bassotes amb el mateix vehicle pel Mirador del Gresolet i vam haver de deixar-ho a 2kms per la impossibilitat de travessar un torrent. Finalment, tot i que l'itinerari per Refugi de Gresolet i per Gisclareny comparteixen el tram final, desconeixem l'estat de la pista que ve des de Gisclareny.
L'excursió es pot considerar exigent per 3 raons: El desnivell positiu, de gairebé 1000m, i els passos de Cortils i del Cabirol, que son curts (100 i 150m, respectivament) però de pendent molt forta (40% a 50%), i amb un terra molt descompost que els fa força tècnics. La resta del trajecte és una progressió relativament còmoda per camí i corriol ben definits (tret algun petit tram, ben senyalitzat), que transcorren per un paratge encisador. Tanmateix, el punt visual culminant es el cim del Costa Cabirolera, des d'on es veuen en primer terme els abruptos i brutals contraforts del Cadí que culminen al Vulturó (mirant a oest) i les prominències més suaus de la serra que progressen vers del Comabona (a l'est).

[NOTA: Per a la graduació de la dificultat de les rutes utilitzo l'IBP Index per a senderisme (https://www.ibpindex.com/index.php/es/). Les dificultats que reporto corresponen a persones de preparació física mitjana]