Pic de Costa Cabirolera ( 100 Cims)

Photo ofPic de Costa Cabirolera ( 100 Cims) Photo ofPic de Costa Cabirolera ( 100 Cims) Photo ofPic de Costa Cabirolera ( 100 Cims)

2068
September 13, 2023
September 2023

near Gósol, Catalunya (España)

Ruta d’anada i tornada des del Coll de les Bassotes. A aquest coll s’hi arriba per una pista de terra que tot i que sembla que es pot cer amb un cotxe normal em va semblar que es altament recomanable de fer amb un 4x4. Hi ha algún punt en que em va fer l’impresióde que podría ser díficul de passar si es va amb un cotxe baix.

(Br)

La ruta es realment bonica. Jo diría que fins que no s’arriba a la Serra Pedregosa no te res que la fassi destacar de tantes i tantes rutes que es fan pel Pirineu i pel Pre-Pirineu, però aquesta Serra es estèticament molt maca, com es pot veure en eles fotografies i vídeo adjunt. Des de dalt d’aquesta serra s’han de baixar quasi 100 metres fins arribar a la part baixa de la Coma dels Cortils. Es baixa per un lloc espectacular, La Bretxa dels Cortils. Aquesta bretxa es molt dreta al principi però després ja perd una part de la seva pendent. No es difícil però el terra està bastant descompost i cal anar ben concentrat en la primera part del descens, cosa difícil de fer perquè com he dit abans el lloc es preciós i costa de mantindre la vista allunyada de les formes de les roques de la Serra Pedragosa. Un cop acabat el descens es camina en direcció al nostre objectiu, sense que hi hagi res a destacar fins que s’arriba al peu del Costa Cariborela. Allà tocarà pujar de valent, cosa que es vam fer passant pel Pas del Cabirol. En aquesta pujada hi ha trams de tartera en que a vegades costa d’avançar però amb paciència s’arriba a la carena que dona accés al cim del Pic de Costa Cabirolera. ( no tinc fotos del Pas del Cabirol però SI que hi ha imatges en el vídeo adjunt ).Sense cap dificultat s’arriba al cim des d’on es tenen unes vistes magnífiques a 360 graus. Les vistes, si no hi ha boira, no tant sols son magnífiques sino que els ratjos del sol fan que hi hagui un joc de colors que encara les fan més impactants. La veritat es que es un plaer poguer gaudir d’aquest cim si el dia ajuda i hi ha sol.

La tornada la vam fer desfent el camí

Anant cap a la Serra Pedregosa

Photo ofAnem seguint el trajecte dels Cavalls del Vent Photo ofAnem seguint el trajecte dels Cavalls del Vent Photo ofAnem seguint el trajecte dels Cavalls del Vent

Anem seguint el trajecte dels Cavalls del Vent

Photo ofBaixant de la Serra Pedragosa per la Bretxa dels Cortils Photo ofBaixant de la Serra Pedragosa per la Bretxa dels Cortils

Baixant de la Serra Pedragosa per la Bretxa dels Cortils

Photo ofCaminant per la part baixa de la Coma dels Cortils Photo ofCaminant per la part baixa de la Coma dels Cortils Photo ofCaminant per la part baixa de la Coma dels Cortils

Caminant per la part baixa de la Coma dels Cortils

Photo ofArribant al cim del Pic de Costa Cabirolera Photo ofArribant al cim del Pic de Costa Cabirolera Photo ofArribant al cim del Pic de Costa Cabirolera

Arribant al cim del Pic de Costa Cabirolera

Pujant per la Bretxa dels Cortils

Continuem anant cap al final de la caminada

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Oct 5, 2023

¡Wow, amigo! Las fotos de tu ruta por Pic de Costa Cabirolera son espectaculares. La descripción me transportó a ese lugar mágico. ¡Definitivamente, quiero unirme a tu próxima aventura! 🌄👏 #ExplorandoConSabateGalofre

• Photo of Miikkeell
    Miikkeell Oct 9, 2023

Hola, se puede ir con un turismo normal hasta el Coll de les Bessotes? Tengo intención de subir desde Gisclareny hasta Bessotes para hacer Comabona y Gabirolera.

• Photo of sabategalofre
    sabategalofre Oct 11, 2023

Nosotros fuimos con un autocar; por tanto puedes ir con un coche normal