Pic de Coma d'Or - Puig de Font Viva - Coll de Pimorent - Porté -Puymorens -

Photo ofPic de Coma d'Or - Puig de Font Viva - Coll de Pimorent - Porté -Puymorens - Photo ofPic de Coma d'Or - Puig de Font Viva - Coll de Pimorent - Porté -Puymorens - Photo ofPic de Coma d'Or - Puig de Font Viva - Coll de Pimorent - Porté -Puymorens -

August 17, 2022
August 2022

•   5 3 Reviews

near Porté-Puymorens, Occitanie (France)

Track corregit i editat amb l'aplicació de Garmin Base Camp.

La valoració de la dificultat de la ruta a Wikiloc, sempre es tècnica.
Per la dificultat física cal tenir en compte distancia i desnivell.
Els Waypoints marquen les cruïlles i punts d'interès de la ruta.

Ruta en que sortint del Coll de Puymorens, farem dos cims. Primer Puig de Font Viva, i desprès el Pic de Coma d'Or.

Aquests cims estàn dins la llista de 100 cims de la FEEC.

APROXIMACIÓ: Des de Puigcerdà anem cap a Porté-Puymorens i pugem fins al Coll, on hi ha lloc per aparcar.

En cas d'anar en 4X4 es pot escurçár una mica la ruta, pujant uns dos km. per la pista.

DIFICULTAT TÈCNICA: Moderada - Fàcil. Tota la ruta passa per corriol fàcil, gran part fressat i fàcil de seguir. A la pujada a Font Viva cal estar atens a les fites, i la pujada al Coma d'or a les marques blaves.

Per accedir al cim del Coma d'Or hi ha un petit tros de cresta, en que cal posar les mans i anar amb compte.

RUTA: Sortim del Coll de Puymorens, seguint la pista. En cas de disposar de 4X4 i volguer escurçar una mica la ruta, es pot pujar uns dos km per la pista amb el cotxe.

Anem pujant per la pista i desprès per corriol fressat i fàcil de seguir cap a la Portella d'en Garcia.

Al cap de poc de passar el Coll girem a la dreta per passar a la vora de l'estany de Coma d'Or.

Passem l'estany i seguir per corriol bastant planer cap a la Portella de Lanós.

Un cop a la Portella, seguim a mà dreta per pujar el Font Viva. Anem seguint les fites que de vegades costa de veure entre els rocs.

Arribem al cim on trobem una fita cimera, i vistes de l'Estany de Lanós, Carlit, Coma d'Or...

Tornem a baixar pel mateix lloc i pugem cap a el cim de la Coma d'Or.

Pugem per la carena, seguint unes marques de pintura blaves. En alguns trams el corriol es perd i hem d'estar atens a les marques de pintura.

Desprès d'una forta pujada, arribem a un cim secundari i desprès al cim del Pic de Coma d'Or.

Per arribar al cim tenim uns 30 metres d'una petita cresta en que ens ajudem de les mans i cal anar una mica amb compte, sense ser perillós ni exposat.

Al cim també trobem una fita cimera i davant mateix tenim el Puigpedrós de Lanós.

Tornem enrere i baixem cap l'estany de Coma d'Or, per anar a trobar el camí que hem fet de pujada i tornar al lloc d'inici de la ruta.

Coll.

Puig de Coma d'Or.

Cim secundari.

Puig de font Viva.

Portella de Lanós.

Estany de Coma d'Or.

Coll.

Rec d'en Garcia.

Aparcament. Col de Puymorens.

• Photo of nandomoneda
    nandomoneda Sep 8, 2022

Hola Miquel..... soy Fernando (Nandomoneda) que esta mañana nos encontramos subiendo la Roca del Migdia y tuvimos una agradable charla. Simplemente felicidades con vuestras caminadas y a continuar hasta que la salud nos lo permita.....Saludos (además la casualidad que ya te tenia controlado siguiéndote)

miquelseu Oct 2, 2022

Hola Fernando. Si, una agradable trobada. 😀😀 Jo també he fet alguna ruta teva.

• Photo of CarlesLN
    CarlesLN May 19, 2023

Hola Miquel,
    Aquest cim l'he fet dues vegades i la 2a ja no recordava, havien passat 10 anys, el pas de la cresta al cim.
    Ara amb l'ampliació de cims i incloure el Puig de la Font Viva, m'he guardat la teva ruta per internar fer-ho de nou.
    Gràcies per compartir
    Salut

miquelseu May 19, 2023

És una ruta molt bonica, amb dos pujades fortes, la del Font Viva i després la pujada des del Coll fins al Coma d’Or, però sense gaire dificultat.
    Si ja coneixes la zona encara millor, segur que t’agradarà 😀😀

• Photo of pujantmuntanyes
    pujantmuntanyes Jun 22, 2023

Volem fer-la aquest diumenge...No sé si trobarem neu... Suposo que no cL carregar grampons, oi?

miquelseu Jun 22, 2023

Hola. No, no hi ha neu. Que vagi ve la ruta. 😀😀👏👏

• Photo of pujantmuntanyes
    pujantmuntanyes Jun 25, 2023

Ruta molt maca!!! Hem comprovat que es pot pujar un parell de km més amb cotxe alt, però ho hem fet caminant perquè al concretar al track que calia 4x4, no he arriscat a pujar amb el meu sub. Només hi ha petites congestes de

...neu evitables... Hem tardat gairebé 7 hores i hem trotat una mica. Miquel, vas córrer? La cresta té un pas amb certa exposició, on molta gent ja no seguia ... Molt xulo!!! Gràcies per compartir, Miquel!!!

miquelseu Jun 26, 2023

😂😂 Vaig fer una petita trampa, vaig pujar un tros amb 4x4 . Efectivament a la cresta hi ha un petit pas amb exposició i fa que molta gent no arribi fins a la punta. Peró crec que per gent acostumada a la muntanya no ha de tenir dificultat dons té bones preses i no te perill. 😀😀

• Photo of sabategalofre
    sabategalofre Jul 19, 2023

L’acabem de fer i ens ha agrdat molt. No es dificil tècnicament però es llarga i amb un desnivell considerable. Això fa que amb gent que està al voltant dels 70 anys, tot i fer muntanya cada setmana, li resulti cansada. Sobre el pas delicat a la cresta. Es pot flanquejar força bé per un dels seus costats, però si us agrada assumir una mica de risc s’ha de passar per dalt

miquelseu Jul 22, 2023

Gràcies per la valoració. 😀😀 Si, és una mica llarga, peró com no te dificultat, de blocs ni tarteres, poc a poc es fa bé.
    El pas de la cresta com molt bé dius passant pel costat no te gaire problema. 😀