Photo ofPic de Bassiero oriental o Punta Gourdon des del Refugi del Gerdar per la Vall de Cabanes Photo ofPic de Bassiero oriental o Punta Gourdon des del Refugi del Gerdar per la Vall de Cabanes Photo ofPic de Bassiero oriental o Punta Gourdon des del Refugi del Gerdar per la Vall de Cabanes

August 21, 2023
August 2023

near Sorpe, Catalunya (España)

La ruta comença a l'aparcament del Callau, uns metres més amunt del Refugi del Gerdar.

De l'aparcament del Callau, surten dos camins, nosaltres anirem pel de la dreta seguint uns pals amb la punta groga.
Al cap d'una estona dins del bosc, arribarem a un clar, en el qual al mig, hi ha un pont de fusta per atravessar el riu. Just al creuar el riu, trobarem dos camins possibles, nosaltres haurem d'anar pel de la dreta seguint els pals amb la punta groga.

Just a la sortida del bosc, el camí farà un gir a la dreta, per atravessar el barranc de nou, just allà, hi ha una font d'aigua natural en la qual podreu reomplir les vostres cantimplores i també refrescar-vos una mica.

Ja atravessat el barranc, veurem un cartell que ens senyala el camí cap a l'Estany Negre de Cabanes, en el qual arribarem en 10 minuts aproximadament, passant per l'Estanyet de Cabanes.

Un cop arribem a l'Estany Negre de Cabanes, haurem de vorejar l'estany per la dreta, a partir d'aquesta zona, el camí es comença a perdre, però es pot anar trobant gràcies a les fites que podrem anar trobant.

Al cap d'una estona, trobarem una desviació, en la qual és super fàcil perdre's, ja que molta gent s'en và recte per un camí que enseguida es perd i es transforma en fites, que si les seguim ens porten al Coll de la Xemeneia. Nosaltres haurem d'anar pel camí de l'esquerre, senyalitzat amb una gran fita, la qual queda darrere d'un arbust, el qual fa que de primeres costi trobar-la.

Un cop haguem agafat el camí correcte, simplement haurem d'anar buscant fites, a vegades podrem arribar a elles seguint una mica de camí, però la majoria de vegades el camí desapareix i haurem d'arribar a les fites per on ens sembli més senzill, i així fins arribar al Llac Blau.

Un cop arribats al Llac Blau, comença el pitjor. Primer haurem de vorejar el llac per l'esquerre per després pujar cap a la dreta i per allà superar el petit sòcol que separa el Llac Blau de l'Estany Gelat que trobarem més amunt. Haurem d'anar seguint les fites que anirem trobant, però a diferència d'abans, ara no trobarem cap rastre de cap camí, simplement haurem d'anar buscant els llocs més fàcils per arribar al costat de les fites que anirem trobant. I així fins arribar a sobre de l'Estany Gelat.

Per arribar al Coll de Bassiero, haurem d'evitar una pedrera que està sota el coll per la dreta, per una pala herbosa molt inclinada en la qual no hi ha cap camí. Haurem d'anar pujant en linea recta fins a arribar a la carena i al Coll de Bassiero. I un cop allà, simplement seguir la cresta que conecta el Coll de Bassiero amb el cim.

La baixada la farem pel mateix camí, la única cosa es que a sota del Coll de Bassiero, haurem de trobar les fites que ens porten de nou al Llac Blau, ja que hi ha un camí més marcat que passa per la vora de l'Estany Gelat el qual baixa per un altre costat i és molt més llarg.

I així desfent el camí de pujada, arribarem de nou a l'aparcament del Callau després de més de 1400m de desnivell i gairebé 15,5 kilòmetres.

(He marcat la ruta com a 'difícil' per a un excursionista normal, perque és una ruta amb molt desnivell, i, sobretot, perque en la major part de la ruta, no hi ha un camí definit a seguir).

PictographBridge Altitude 6,156 ft

PictographLake Altitude 7,113 ft

PictographLake Altitude 8,118 ft

Estany Blau

(Estany del Bou segons el mapa de l'alpina) Foto 2: Ruta a seguir des del llac fins al cim.

Coll de Bassiero

Photo ofPic de Bassiero oriental o Punta Gourdon Photo ofPic de Bassiero oriental o Punta Gourdon Photo ofPic de Bassiero oriental o Punta Gourdon

Pic de Bassiero oriental o Punta Gourdon

PictographLake Altitude 8,803 ft

Advertencia: si voleu baixar de nou per l'Estany Negre de Cabanes, no agafeu el camí més marcat, que va per la vora d'aquest estany, busqueu les fites que indiquen el camí de baixada al Llac Blau a l'esquerre del turonet que que separa el camí per on hem pujat del Estany Gelat.

PictographRisk Altitude 7,388 ft

Esquerre!!!

Aquest pas és un problema ja que el camí és molt difícil de trobar, la gent que puja s'envà recte per una mena de camí, que enseguida desapareix i és transforma en fites que ens portarán fins al coll de Xemeneia, en canvi, a nosaltres ens interesa agafar un altre camí que va cap a l'esquerre el qual ens portarà al Llac Blau.

Aquesta font natural raja aigua potable.