Pic comanegra (100c)- Pic de les bruixes-Pic de Sant Marc

Photo ofPic comanegra (100c)- Pic de les bruixes-Pic de Sant Marc Photo ofPic comanegra (100c)- Pic de les bruixes-Pic de Sant Marc Photo ofPic comanegra (100c)- Pic de les bruixes-Pic de Sant Marc

April 1, 2023
April 2023

near Beget, Catalogne (Espagne)

Ruta circular per assolir els cims del Pic comanegra (100 cims)- Pic de les bruixes-Pic de San Marc Sortint de les basses de Monars (1.300 m)

L’he catalogat com a dificultat mitjana, més per la llargada i desnivell que per altre cosa.

Per arribar a la Basses de Monars cal arribar passar Rocabruna i a uns 2 km, sentit Beget, veurem una pista de sorra a l’ esquerra, on es hi ha un dipòsit. d’aigua. Durant uns 8 km de cami de sorra amb alguns llocs amb pedres ( Molt de compte cotxes turisme) Arribem al coll on hi ha la Bassa.

Començarem la ruta baixant i vorejant la Bassa, on trobem un indicador de camins que ens marca la direcció a Monars i Sant Sebastià. Seguirem baixant (marques grogues)per un caminet molt fresat, passant per les ruïnes del corral de Mas Mitjà,

Baixem cap a Mas mitjà ( marques grogues) sense arribar-hi, trobant primer al Torrent de la Font de Monars on hi ha un abeurador pel bestiar. El camí inicia la seva traça de pujada fins arribar al Mas de l'Om. Aquí en el track ens va costar a l’inici de trobar el camí de pujada ( marques grogues), pero un cop trobat vàrem seguir fins arribar Des d’aquí el camí comença a enfilar fins al Pla de la Vaca. Allí tenim un mirador de l’entorn i prosseguim per la traça d’un corriol a la dreta. Seguint marca groga.
El cami s’enfila suaument i busquem un altre corriol que hauríem de trobar a l’esquerra. No el trobem i fem una drecera fins trobar-lo. D’alli arriben a la bifurcació per pujar al Puig de les Bruixes o anar a San Marc. Agafem el camí de San Marc, on arribem al coll del mateix nom. Allí comencen la pujada fins al cim del Puig de Sant Marc (1.327 metres). Des d’allà dalt, veiem el Comanegra, Puig de les Bruixes, el Peguera entre d’altres i perfilen la Cresta d’en Ferran.

Feta la foto de rigor, desfem el camí fins a la bifurcació que ens durà al Puig de les Bruixes. Seguim marca taronja-verda.
És una costeruda pujada pero sense pèrdua. Al cim tenim bones vistes.
Des del Puig de les Bruixes es va resseguint la carena fàcilment , fins arribar a una fageda, on comença l'ascens costerut i final del trajecte que puja al Comanegra. Gairebé al cim trobem un pal indicador on es diu que aquell punt és el punt més al sud de França. Curiositat: hi han marcadors de distàncies, entre d’altres Mataro 92 km. Continuem el camí per arribar finalment al cim del Comanegra( 1.557 metres i sostre de la comarca de la Garrotxa).
Trobem lligat al vèrtex geofísica una lona amb en Toni Sorts.
Per baixar seguim les marques taronges i verdes, pel mig dels inclinats prats fins a trobar el cotxe.

PictographInformation point Altitude 4,272 ft

PictographInformation point Altitude 4,219 ft

PictographRuins Altitude 3,432 ft

Corral de mas Mitjà

PictographInformation point Altitude 4,331 ft

PictographInformation point Altitude 4,518 ft

PictographInformation point Altitude 4,547 ft

Pic del Comanegra (1.557 m)