Photo ofPic Cogullo d'Estela (1.862 m) 100 CIMS des de el Santuari de La Mare De Deu de Corbera Photo ofPic Cogullo d'Estela (1.862 m) 100 CIMS des de el Santuari de La Mare De Deu de Corbera Photo ofPic Cogullo d'Estela (1.862 m) 100 CIMS des de el Santuari de La Mare De Deu de Corbera

September 27, 2015
September 2015

near Castellar del Riu, Catalunya (España)

Viewed 1929 times, downloaded 56 times

Sortim del santuari de la Mare de Déu de Corbera agafant el PR C-73 que puja per un sender ben marcat, la pujada es forta i ens porta a una pista que deixem tot seguit per anar cap a un sender planer, també molt fressat, que passa pel darrere de cal Déu aviat però comencem a enfilar-nos recte, fent una drecera dreta que talla pel mig un camí que va fent ziga-zagues, així arribem a la Font de Tagast.

Marxem de la font seguint el cami cap l'esquerra tot pujant per prats on el camí es poc evident, trobem alguna fita escadussera fins que en una curta baixada anem a parar a una pista, ara pugem lleugerament fins al Coll d’Estela, aqui ens trobem d'una senyal amb un arbre que ens dona la posibilitat d'arriba al cim per la carena. Nosaltres decidim de fer-lo per la pista a l'esquerra.
de mica en mica es va enfilant. LLavors ens trobem un pas un pas amb roca calcaria on hi ha un cable que ens ajuda a pujar i al final anem cap la dreta.
Més amunt hem de superar una curta escletxa, el camí ara te timba a mà dreta però de seguida girem i arribem al cim del Cogulló d’Estela (1869 m).
La vista es espectacular. tenim boira baixa però veiem tot el paisatge. Despres d'un descans tornem a desfer el cami fins a baix.
en la baixada els temps s'estiran ja que en dediquem a trobar bolets (sobretot rovellons).
Una sortida mágnifica.

Santuari de Corbera

Fita a la dreta

Fita dreta

Font d estela 1786 m

Poste arbre dreta pujada per carena. No agafar