Pic Ardiden

August 11, 2014
August 2014

•   5 2 Reviews

near Cauterets, Midi-Pyrénées (France)

Aquesta ascensió comença al pàrquing de la Fruitière a pocs kilòmetres de Cauterets.

Agafem un marcat camí per la bonica vall de Lutour seguint la vora esquerra del riu amb lleugera pujada fins arribar a trobar el riu Ruisseau de Lanusse, aquí, girem a la nostra esquerra per un corriol marcat amb forta pujada fins al refugi lliure Russell, trobem davant mateix del refugi una benvinguda font d´aigua i reposem les nostres cantimplores, ja que a partir d´ara serà molt difícil tornar a trobar aigua. Continuem la ruta pujant enmig de blocs de pedra, corriols i tarteres fins arribar a la portella des Agudes, des d’aquí ja podem gaudir d´un espectacular mirador del Vignemale amb la seva impressionant cara nord i altres cims de mes de 3.000 metres. Continuem amb forta pujada, seguint estones la carena i altres per petits corriols per la vessant esquerra de l´aresta, fins arribar el cim. El tros final cal superar uns grans blocs de pedra amb fàcil grimpada. Des del cim tenim un bonic mirador a 360 graus, però com cada dia, comença a pujar la boira i ens deixa sense visibilitat. Baixem pel mateix camí de pujada fins a la vall de Lutour.

L´ascensió no té cap dificultat tècnica important i està força ben marcada, però cal tenir en compte els mes de 1.600 metres de desnivell que cal fer per arribar al cim, lo que l´ha fa un xic dura per la seva durada i fort desnivell.

Cabane de Pouey Caut

06-AGO-14 8:30:27AM

Vallée de Lutour

• UNSUB_2428080 Oct 9, 2019

Magnifique randonnée, un peu physique sur la fin, mais magnifique

Terricat Oct 11, 2019

Gracies TITI per la teva valoració.

M´alegro de que t´hagi agradat aquesta magnifica ruta.

Salut i bones caminades!

• Photo of Aviva.laub
    Aviva.laub Jul 16, 2021

Beautiful route!

Terricat Jul 16, 2021

Thank you!

• Photo of spla
    spla Aug 8, 2022

Una bona explicació de la ruta amb camí molt marcat... L'ascensió molt variada amb tot tipus de terreny.... L'únic que no comptaven era amb un bon ruixat que encara el va fer més amè 😂😂😂😂

Terricat Aug 8, 2022

Gràcies spla pels teus comentaris de la ruta.