Photo ofPic Alt del Griu, Pic d'Ensagents, pels Cortals d'Encamp, circular pel Refugi d'Engolasters Photo ofPic Alt del Griu, Pic d'Ensagents, pels Cortals d'Encamp, circular pel Refugi d'Engolasters Photo ofPic Alt del Griu, Pic d'Ensagents, pels Cortals d'Encamp, circular pel Refugi d'Engolasters

June 24, 2022
June 2022

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

SITUACIÓ:

Andorra, Encamp

CIMS:

Pic Alt del Guiu de 2.879 m
Pic d'Ensagents de 2.856 m

DESCRIPCIÓ

Per arribar al punt d'inici de la caminada, agafem la carretera que surt d'Encamp i puja cap els Cortals d'Encamp. Cap el km 6 hi ha una zona de picnic, i surt una pista forestal pujant a mà dreta. Aparquem on podem i comencem on hi ha un contenidor de deixalles. El corriol va pujant direcció a la vall d'Engolasters, i cap de no massa tros hi ha una cruïlla on un indicador ens indica que podem anar cap el refugi d'Engolasters, o bé pujar directament cap el pic Alt del Griu. Agafem aquesta segona indicació. Aviat ens trobem que les marques grogues van tant a la dreta com cap a l'esquerra. Nosaltres agafem les de l'esquerra, quan hauriem d'haver agafat cap a la dreta, però quan ens adonem que estem seguint el camí que ve de baix per un altre lloc, fem directes cap amunt del bosc per tal de retrobar el camí que hauríem de seguir. Cal dir que ha valgut la pena aquesta petita marrada, ja que hem passat per un bosc de pi negre molt atractiu. La drecera que fem és sense cap dificultat, i anem seguint corriols del bestiar que ens faaciliten el pas. Retrobem el camí bó, que va pujant seguint la carena cap el cim del Griu. Deixem el bosc i anem cambiant els pins per matolls de nerets. Arribem a una mena de cim, i flanquejem per adreçar-cos a la collada d'Estinyola.
En aquesta collada s'ajunten els camins que seguim nosaltres amb el camí que puja des del refugi d'Engolasters. Anem pujant fins que arribem al cim del Pic Alt del Griu, on té com dues puntes, la primera on hi ha un ferro vertical, i la segona que és la més alta, amb una fita de pedres.
Volem anar cap el pic d'Ensagents, però hi ha una cresta fins el coll que separa els dos cims. Com que no estem gaire àgils, decidim evitar la cresta i anem flanquejant pel cantó dret, tot perdent alçada per alguns prats, per cert força drets, i així aconseguim anar avançant sente desgrimpar les roques. Cal dir que aquest tram és de certa dificultat, ja que cal anar buscant els passos per anar progressant, on de vegades et trobes el pas barrat per algunes roques. Però amb paciència i amb compte de no relliscar, s'arriba bé al coll. Un cop al coll la pujada cap el Pic d'Ensagents ja no presenta cap dificultat. Cap al final hi ha unes roques que es poden evitar fent un flanqueig per la dreta, i de seguida ja estem al cim.
Per baixar seguim la carena, amb algún tram rocós, direcció cap a Pessons. Arribem al final de la baixada a un collet, i tot flanquejant busquem el camí per baixar cap el Refugi d'Engolasters. Aquest camí no surt directament del coll, sino que cal flanquejar un tram i buscar les fites i unes marques de color rosa. El camí baixa primer un fort pendent, i més avall va a buscar els llacs. Passem pel refugi, i per corriol una mica dret i amb trams d'aiguamolls anem perdent alçada, fins que el camí s'allunya de la vallesta i comencem a flanquejar pel bosc on retrobem la cruïlla que hem deixat al principi de la ruta. Acabem d'arribar al cotxe el mateix lloc per on hem pujat avans.
Cal dir que la ruta es pot catalogar de moderada, ja que el trams entre el Pic alt del Griu i el Pic d'Ensagents, cal anar en compte, i cal anar buscant per on pots passar.