Pic Alt del Cubil (100 Cims), Andorra

Photo ofPic Alt del Cubil (100 Cims), Andorra Photo ofPic Alt del Cubil (100 Cims), Andorra Photo ofPic Alt del Cubil (100 Cims), Andorra

September 21, 2022
September 2022

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

Sortim uns metres més amunt de l’Alberg de la Baronia, situat al final de la carretera CS-220. Des d’aquest punt fins que s’arriba a la Collada d’Enradort es va per pista que puja suament però de manera continuada. Al final son 3 km camjnats i 350 metres de desnivell positiu superats. Per pujar des del coll cap al cim cal primer passar per un tram sense senyalitzar ( al menys no hi vam veure cap senyal ni fita) en el que cadescú va anar per a on millor li va semblar, passant per zones de grans roques barrejades amb vegetació que obligaven a anar molt en compte d’on es posaven els peus. Al cap d’uns 20 minuts de caminar per aquesta pesada zona ja vam entrar en el que es el tram de carena/cresta que puja cap al cim del Pic Alt de Cubil. Aquí hi ha dues opcions, una va seguint unes llargues estaques que hi ha de tant en tant en el camí de pujada, que a vegades va sobre roca i a vegades sobre herba, i l’altre es la de grimpar directament per la cresta, cresta que, en general, no té passos complicats. La cresta i el camí que va seguint les estaques estàn separats uns pocs metres pel que fer una tranferència de l’un a l’altre es molt senzill de fer: així si vols fer un troç de cresta ho pots fer sense cap problema i si tens algún pas massa complicat per la cresta pots anar cap al camí “ normal” de pujada. Es pugen quasi 500 metres de desnivell en un tram curt de caminada pel que la pujada s’ha de fer amb calma. Les vistes que es tenen dels cims d’Ensagents i de l’Alt de Griu mentre es va pujant per la carena, son precioses.

Un cop arribats al cim del Pic Alt de Cubil les vistes encara son més espectaculars. A més dels cims esmentats abans i les crestes que els uneixen es pot veure tot el Circ de Pessons ple d’estanys de totes mides i formes. Tens la sensació de que pujar fins a aquest cim ha estat una gran experiència.

El començament de la baixada es fa sense grans complicacions, fins que s’arriba a una mena de collet, a partir del qual toca baixar cap al fons de la vall que hi ha a sota l’Alt del Griu per un tram herbat, força dret i que demana molta concentració. Un cop s’arriba al fons de la vall toca caminar un bon troç per sobre de grana rocs que també demanen anar ben concentrat.

Passat el tram dels grana rocs s’entra en una zona herbada que ja va baixant de manera mes suau per un tram de la vall que té una combinació de verds molt bonica. A la nostre esquerra, uns metres més avall, hi baixa un riu ( sembla que es el Riu de les Deveses) que encara li dòna mes atractiu al descens. Seguint aquest itinerari s’arriba al final d’aquesta esplèndida sortida

Seguim pujant amb bones vistes dels pics de la zona

A la primera fotografia tenim: Pic Alt del Cubil a l’esquerra Pic d’Ensagents al centre Alt de Griu a la dreta

Al davant ja s’intueix l’itinerari que haurem de fer per arribar al cim del Pic Alt del Cubil

Va ser un tram perdedor. Si hi ha fites no les vam sapiguer veure

Photo ofJa anem pujant per la cresta seguint fites i unes llargues estaques Photo ofJa anem pujant per la cresta seguint fites i unes llargues estaques Photo ofJa anem pujant per la cresta seguint fites i unes llargues estaques

Ja anem pujant per la cresta seguint fites i unes llargues estaques

Photo ofCim del Pic Alt del Cubil, amb el Circ dels Pessons a sota Photo ofCim del Pic Alt del Cubil, amb el Circ dels Pessons a sota Photo ofCim del Pic Alt del Cubil, amb el Circ dels Pessons a sota

Cim del Pic Alt del Cubil, amb el Circ dels Pessons a sota

Aquest curt tram entre roca demana anar ben concentrat

En aquest sector el descens es bastant còmode

Caminem sobre un tram herbat, sense camí i mirant de posar els peus, sense relliscar, en els petita graons que anem trobant

Photo ofSeguim baixant amb cura en direcció als blocs que tenim davant Photo ofSeguim baixant amb cura en direcció als blocs que tenim davant Photo ofSeguim baixant amb cura en direcció als blocs que tenim davant

Seguim baixant amb cura en direcció als blocs que tenim davant

La caminada ja es molt més còmode de fer

PictographWaterfall Altitude 7,365 ft

Passem ben a prop d’aquest bonic salt d’aigua

Apropant-nos al final de la caminada

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Oct 23, 2022

MI hermanooooooooooo que belleeezaaa!!! es que la alta montaña es una maravilllaaaaa

he disfrutado mucho estas fotosssss.

Y el grupo se ve muy amenoooooooo

• Photo of sabategalofre
    sabategalofre Oct 25, 2022

El grupo es una joya y esta zona una maravilla