Piątkowe rozeznanie wejścia na Hrobaczą Łąkę

Photo ofPiątkowe rozeznanie wejścia na Hrobaczą Łąkę Photo ofPiątkowe rozeznanie wejścia na Hrobaczą Łąkę Photo ofPiątkowe rozeznanie wejścia na Hrobaczą Łąkę

July 25, 2021

near Kozy, Województwo śląskie (Polska)

Wyjście z parkingu przy kościele pw. Zesłania Ducha Świętego w Kozach. przechodzimy przez jezdnię idziemy prosto Jesionową do skrzyżowania z Jaskółczą, skręcamy w lewo, po 250m w prawo na Spokojną, idziemy cały czas za prosto Spokojną i Podgórską, na skrzyżowaniu w prawo i po 80m w lewo pomiędzy domami dochodzimy do łąki a następnie mijamy szlaban i wchodzimy na drogę prowadzącą w prawo do kamieniołomu.

Początek trasy. Parking przy kościele pw. Zesłania Ducha Świętego w Kozach

Photo ofSkrzyżowanie Jesionowej z Jaskółczą Photo ofSkrzyżowanie Jesionowej z Jaskółczą Photo ofSkrzyżowanie Jesionowej z Jaskółczą

Skrzyżowanie Jesionowej z Jaskółczą

Idąc w lewo przechodzimy przez mostek i po kilku metrach skręcamy w prawo w Spokojną.

Nowy Wilczy Staw

Idziemy ul.Spokojną prosto, następnie Podgórską cały czas prosto, dochodzimy do skrzyżowania, skręcamy w prawo i po 60m w lewo, mijamy zabudowania, idziemy przez łąkę i dochodzimy do szlabanu. Przechodzimy go i wchodzimy na niebieski szlak. Idziemy w prawo i po 70m ostro w górę. Dochodzimy do Nowego Wilczego Stawu. Idąc w prawo można dojść do kamieniołomu , idąc w lewo lekko pod górę dochodzimy do Wilczego Stawu.

Wilczy Staw

Obchodzimy staw w lewo i podchodzimy ostro pod górę, dochodzimy do trawersu. Idziemy w prawo i po 150 m podchodzimy w lewo ostro w górę. Po wyjściu trawersem idziemy w prawo po kilkunastu metrach dochodzimy do Szlaku Papieskiego

Odcinek Papieskiego szlaku

Po kilkunastu metrach napotykamy oznakowanie Szlaku Papieskiego, idziemy nim aż do skrzyzowania z szlakiem czerwonym.

Photo ofwyjście z papieskiego szlaku na szlak czerwony Photo ofwyjście z papieskiego szlaku na szlak czerwony Photo ofwyjście z papieskiego szlaku na szlak czerwony

wyjście z papieskiego szlaku na szlak czerwony

szlak papieski w tym miejscu łączy się ze szlakiem czerwonym, idąc za znakami dochodzimy do Krzyża Milenijnego na Hrobaczej Łące.

Krzyż Milenijny

Dochodzimy szlakiem czerwonym i Papieskim do Krzyża Milenijnego

Schronisko na Hrobaczej Łące

idziemy lekko w dół dochodzimy do skrzyżowania szlaków, poniżej w lewo schronisko na Hrobaczej Łące

Skrzyżowanie szlaków

Foto z drugiej strony schroniska na górę Żar , powrót do skrzyżowania szlaków i idziemy szlakiem żółtym .

Zejście szlakiem żółtym

Schodząc mijamy zejscie do źródełka Maryjnego,

Przełęcz u Panienki

Dochodzimy do Przełęczy "U Panienki", idąc w dół podziwiamy piękne widoki

Parking leśny, Beskidzka,Kozy

Dochodzimy do parkingu leśnego, Beskidzką dochodzimy do skrzyżowania z Krzyżem kamiennym, skręcamy w prawo w Panienki , mijamy sklep ,idziemy w lewo na Zdrojową i po 60m w prawo w Wilgi, prosto Tęczowa i Jaskółcza cały czas prosto aż do skrzyżowania z Jesionową idziemy w lewo i prosto idac dochodzimy do parkingu przy kościele Zesłania Ducha Świetego w Kozach.