Psiloritis Vertical (Φουρφουράς - κορακιάς - τίμιος Σταυρός - τουμπωτός πρίνος)

Photo ofPsiloritis Vertical (Φουρφουράς - κορακιάς - τίμιος Σταυρός - τουμπωτός πρίνος) Photo ofPsiloritis Vertical (Φουρφουράς - κορακιάς - τίμιος Σταυρός - τουμπωτός πρίνος) Photo ofPsiloritis Vertical (Φουρφουράς - κορακιάς - τίμιος Σταυρός - τουμπωτός πρίνος)

October 1, 2023
October 2023

near Fourfourás, Crete (Greece)

-Φουρφουράς - Ψηλορείτης 8χλμ +2.000μ!

-Μετά την όμορφη καλοκαιρινή βολτα στον Ψηλορείτη μετά από πολλά πολλά χρόνια (συνήθως πηγαινα χειμώνα με χιονια) γεννήθηκε η ιδέα για ένα Vertical στον Ψηλορείτη με 2.000μ σε λιγότερο από 10χλμ.
Τελικά "βγηκε" σε 8 χλμ...

-Ο Φουρφουράς είναι το χωριό της ρίζας του Ψηλορείτη που βρίσκεται εγγύτερα στην κορφή του Ψηλορείτη.

-Προσοχή! Το κομμάτι από το οροπέδιο του Κορακιά μέχρι την κορφή είναι σε ελεύθερο πεδίο και στα τελευταία 500-600μ το τερεν είναι δύσβατο με χαλασέδες σε σχετικά μεγάλη κλίση. Τα μπατον είναι πολύ βοηθητικά!

-Η διαδρομη έγινε σε στυλ χαλαρού ορεινου τρεξιματος και απόλαυσης του φυσικού τοπίου.

Ξεκινήσαμε από την πλατεία του Φουρφουρά και μετά εξω από το χωριό σε χωματόδρομο προσεγγισαμε την αρχή του μονοπατιού. Υπάρχουν διάσπαρτα κάποια σημάδια αλλά έχουν γίνει έτσι ώστε να τα βλέπουν μόνο αυτό ανεβαίνουν και επίσης λείπουν μερικά παρόλα αυτά έχει γίνει και συνεχίζει να γίνεται μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια από τους ανθρώπους του Φουρφουρά να αναδείξουν τα μονοπάτια της περιοχης τους.

Εδω να σημειώσω ότι το μονοπάτι από το καταφύγιο του τουμπωτου πρινου είναι μαδάρα/αόρι που ανήκει στις Κουρούτες (διπλανό χωριο).

Το μονοπάτι είναι υπέροχο καλοχτισμενο και έχουν γινει εργασίες συντήρησης και μετά από μερικά χλμ συναντήσαμε την υπέροχη πηγη της Ώχρας. Είχε νερο αλλά πολύ λιγότερο σε σχεση με πρι 1-2 μήνες που ξανά πέρασα από εκεί.

Συνεχίζοντας την αναβαση συναντάμε όμορφους βραχινους σχηματισμούς μέχρι που τελικά φτάνουμε στο οροπέδιο του κορακιά. Εκεί, στο μιτάτο υπάρχει μια υπέροχη τυρότρυπα με υπέροχη χτιστή πέτρινη σκαλα ξερολιθια.

Από το οροπέδιο και μετά ήμασταν σε ελεύθερο πεδίο. Ο αέρας δυνάμωνε και που και που χανόμαστε στην κατσιφαρα. Όπως έγραψα και παραπάνω για περίπου 500 μέτρα (υψομετρικα) το πεδίο ηταν πολύ κακό (για κάποιον μη μυημένο) με χαλασεδες.

Στη κορφή, αναπαντεχη έκπληξη το πλήθος κόσμου που συναντήσαμε και φτάσαμε όλοι σχεδόν ταυτόχρονα. Οπεζοπορικος σύλλογος κάποιοι Γάλλοι τουρίστες και κάποιες παρέες εφτασαν και αυτή στην κορφή και ανταλλάξαμε μερικές κουβέντες.

Η επιστροφή έγινε από το Ε4.
Το κομμάτι μεχρι το καταφύγιο ειναι σχεδόν ξεκαθαρο αλλά από εκεί και μετά θέλει πολύ προσοχη διότι έχει πέρα καιρός απο την τελευταία φορά που έγινε κάποιου είδους συντήρηση στη σήμανση.

Το πεδίο είναι πολύ όμορφο με εντυπωσιακά βραχια όμορφα δασερα κομμάτια και μερικά μιτατα.

Μετα το καταφύγιο προς Φουρφουρα υπάρχει μια ταμπέλα προς άπλυτρα. Είναι μια ομορφη πηγη και ένα μέρος με μιτατα και υπέροχη θέα. Δεν πήγαμε διότι την προηγούμενη φορά είχε νερό. Τέλος καλοκαιριού στερεύει αλλά αξίζει κάποιος να την επισκεφτεί!

Το τελευταίο κομμάτι ειναι βαρετό σε χωματόδρομο...το παλιό μονοπατι πήγαινε προς Κουρούτες...

PictographInformation point Altitude 1,558 ft

PictographInformation point Altitude 1,509 ft

PictographInformation point Altitude 1,716 ft

PictographInformation point Altitude 2,126 ft
Photo ofΑφήνουμε τον χωματόδρομο και μπαίνουμε στο μονοπάτι Photo ofΑφήνουμε τον χωματόδρομο και μπαίνουμε στο μονοπάτι Photo ofΑφήνουμε τον χωματόδρομο και μπαίνουμε στο μονοπάτι

Αφήνουμε τον χωματόδρομο και μπαίνουμε στο μονοπάτι

PictographInformation point Altitude 2,844 ft

Πηγή Ώχρα

PictographInformation point Altitude 3,704 ft

PictographInformation point Altitude 4,403 ft

PictographInformation point Altitude 4,856 ft
Photo ofΟροπέδιο Κορακιά και το μιτατο με το σπήλαιο/τυρότρυπα Χαμπαθα Photo ofΟροπέδιο Κορακιά και το μιτατο με το σπήλαιο/τυρότρυπα Χαμπαθα Photo ofΟροπέδιο Κορακιά και το μιτατο με το σπήλαιο/τυρότρυπα Χαμπαθα

Οροπέδιο Κορακιά και το μιτατο με το σπήλαιο/τυρότρυπα Χαμπαθα

PictographInformation point Altitude 5,256 ft

PictographInformation point Altitude 8,009 ft

Κορυφή Τιμίου Σταυρού

Ε4 για το καταφύγιο του Τουμπωτου Πρινου (ΕΟΣ Ρεθυμνου)