Φαράγγι της Κριτσάς ή Χαυγάς (κυκλική) - Kritsa Gorge (loop)

Photo ofΦαράγγι της Κριτσάς ή Χαυγάς (κυκλική) - Kritsa Gorge (loop) Photo ofΦαράγγι της Κριτσάς ή Χαυγάς (κυκλική) - Kritsa Gorge (loop) Photo ofΦαράγγι της Κριτσάς ή Χαυγάς (κυκλική) - Kritsa Gorge (loop)

September 12, 2021
September 2021

•   5 2 Reviews

near Kritsá, Crete (Greece)

Το Φαράγγι της Κριτσάς ή Χαυγάς ξεκινάει από το γραφικό χωριό της Κριτσάς, 9.5χλμ νοτιοδυτικά του Αγίου Νικολάου και καταλήγει στο χωριό Τάπες, μετά από περίπου 10χλμ πεζοπορίας. Είναι εύκολα προσβάσιμο με ελάχιστα σημεία που θα πρέπει να σκαρφαλώσετε σε κάποιους βράχους, ενώ σε μερικά εντυπωσιακά σημεία στενεύει τόσο πολύ που το πλάτος του φτάνει μόλις το 1.5μ. Η μόνη περίοδος που δεν μπορείτε να περάσετε είναι όταν έχει βρέξει αρκετά και υπάρχουν μεγάλες κολύμπες στο φαράγγι, που κλείνουν τα περάσματα (εκτός αν αποφασίσετε να βραχείτε).

Η είσοδος του κοντά στην Κριτσά είναι εντυπωσιακή, καθώς το βουνό σκίζεται στα δύο και δημιουργείται το στενό πέρασμα του Χαυγά, όπως ονομάζουν τα «φαράγγια» στην Ανατολική Κρήτη. Το κύριο μονοπάτι ξεκινάει δίπλα στο πέτρινο γεφύρι της Κριτσάς, λίγο πιο έξω από μέσα από το χωριό. Σε ένα σημείο, κοντά στην αρχή του φαραγγιού, υπάρχει μεγάλος βράχος, τον οποίο μπορείτε να σκαρφαλώσετε εύκολα. Από εκεί το φαράγγι γίνεται πιο εντυπωσιακό, με πολύ στενά περάσματα και ψηλά τοιχώματα. Είναι ένα αριστούργημα της φύσης, το οποίο αξίζει να επισκεφτείτε ειδικά την άνοιξη, όταν έχουν ανθίσει τα λουλούδια και υπάρχει λίγο νερό. Προς το τέλος του αρχίζει να φαρδαίνει και οι βράχοι να χαμηλώνουν, ώσπου σχηματίζεται μια όμορφη κοιλάδα με ελαιώνες. Η διαδρομή κατά μήκος της ρεματιάς αυτής συνεχίζεται για περίπου 1.5 ώρα, μέχρι τις πανέμορφες Τάπες, όπου μπορείτε να ξεκουραστείτε στο καφενεδάκι του χωριού.

Kritsa Gorge starts near the picturesque village of Kritsa, 9.5km southwest of Agios Nikolaos and ends at the village Tapes. It’s 4km long, reaching a width of only 1.5m in some places. It is easily accessible with a few points that need attention, where you have to climb over some big rocks (not too hard). The only time you should not visit the gorge is when it has rained previously and there are ponds in the gorge, which block the passages.

The entrance of the canyon near Kritsa is impressive, as the mountain is torn in two, shaping the narrow passage of Havgas (havgas is a common name for gorges in East Crete). Apart from the main path starting next to the stone bridge of Kritsa, there's a second trail starting in the village.
Near the starting point, there is a large rock, which you can climb quite easily. From there, the canyon becomes more impressive, with very narrow passages and tall walls surrounding you and blocking sun rays. It is a masterpiece of nature, which is worth a visit especially in spring, when flowers bloom and there is a little water.

Πηγή: ⭐ Ταξιδιωτικός Οδηγός Κρήτης⛵⭐

PictographCar park Altitude 883 ft

Parking

Πάρκινγκ για το αυτοκίνητο και η αρχή της διαδρομής μας.

Είσοδος του φαραγγιού

Εδώ βρίσκεται η μεγαλοπρεπής είσοδος του φαραγγιού. Στα αριστερά της φωτογραφίας είναι ο βράχος που μπορούμε να σκαρφαλώσουμε ώστε η θέα της εισόδου να απογειωθεί!

Στενό πέρασμα

Ένα από τα εντυπωσιακά σημεία του φαραγγιού όπου στενεύει αρκετά.

Ακόμα ένα εντυπωσιακό στενό πέρασμα του φαραγγιού στο οποίο θα χρειαστεί να σκαρφαλώσουμε μια εύκολη κατασκευή με σιδερένια σκαλιά ώστε να συνεχίσουμε τη διαδρομή μας.

PictographDoor Altitude 1,063 ft

Μία από τις πολλές πόρτες που θα συναντήσουμε στη διαδρομή μας και καλό είναι να τις κλείνουμε, αφού τις περάσουμε, ώστε να μην περνάνε τα ζώα μέσα στο χώρο του φαραγγιού.

Ρέμα

Ένα σημείο απ' όπου περνάει το ρέμα της Κριτσάς και λογικά τους χειμερινούς και ανοιξιάτικους μήνες θα υπάρχει νερό και ίσως χρειαστεί να βραχούμε για να το περάσουμε.

Μία διασταύρωση στην οποία εμείς συνεχίζουμε στο αριστερό μονοπάτι, αλλιώς μπορούμε να ακολουθήσουμε το δεξί μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στον χωματόδρομο για να κάνουμε την μικρή διαδρομή του φαραγγιού.

PictographTree Altitude 1,125 ft

Εδώ περνάμε από μία περιοχή με ελαιώνες και ακολουθούμε το ρέμα που οδηγεί στο χωριό Τάπες

PictographDoor Altitude 1,152 ft

PictographDoor Altitude 1,188 ft

Άλλη μία αυτοσχέδια πόρτα από τους βοσκούς της περιοχής η οποία είναι κατεστραμμένη σε αυτή τη φάση που κάναμε εμείς στην πορεία.

PictographDoor Altitude 1,319 ft

Σε αυτό το σημείο υπάρχει περίφραξη χωρίς πόρτα την οποία σηκώνουμε και περνάμε από κάτω. Ένα σημείο που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή!

Διασταύρωση

Εδώ υπάρχει μία διασταύρωση όπου αν συνεχίσουμε ευθεία στο μονοπάτι θα βρεθούμε στο χωριό Τάπες. Εμείς επιλέγουμε να ακολουθήσουμε το ανηφορικό μονοπάτι στα δεξιά που θα μας βγάλει στο λόφο αριστερά του φαραγγιού για να απολαύσουμε την θέα.

Θέα

Όμορφη θέα στο φαράγγι και τους γύρω λόφους καθώς ανηφορίζουμε στο μονοπάτι.

PictographDoor Altitude 1,499 ft

Θέα

Όμορφη θέα στο φαράγγι και τους γύρω λόφους καθώς ανηφορίζουμε στο μονοπάτι.

Κορυφή

Το ψηλότερο σημείο της διαδρομής μας με εντυπωσιακή θεά προς τον Άγιο Νικόλαο και της απέναντι κορυφές. Ένα όμορφο σημείο για διάλειμμα, φαγητό και ξεκούραση!

PictographDoor Altitude 1,352 ft

Άλλη μία αυτοσχέδια πόρτα από τους βοσκούς της περιοχής που καλό είναι να κλείνουμε μετά το διάβα της. Αυτή η πόρτα μας οδηγεί στο χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε.

Εδώ είναι μία διασταύρωση όπου συναντάμε το χωματόδρομο και της μικρής διαδρομής του φαραγγιού. Έτσι αν ακολουθήσουμε το μονοπάτι στα δεξιά θα οδηγηθούμε και πάλι μέσα στο φαράγγι. Εμείς επιλέγουμε συνεχίζουμε το χωματόδρομο ευθεία.

Σε αυτή την διασταύρωση βγαίνουμε από το χωματόδρομο και ακολουθούμε το μονοπάτι ευθεία, ένα καλά σηματοδοτημένο μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στο σημείο από πού ξεκινήσαμε.

PictographDoor Altitude 1,181 ft

PictographDoor Altitude 1,102 ft

• Tsitrona Jan 12, 2022

Υπέροχο!!!

• Photo of sergebontemps
    sergebontemps Aug 11, 2023

Great trail to follow, we only ‘missed’ the split to return (we were at the gate to tapes).