Φαράγγι Πλατανακίων (Κάμπος- παραλία Πλατανάκια- παραλία Σφηνάρι)

Photo ofΦαράγγι Πλατανακίων (Κάμπος- παραλία Πλατανάκια- παραλία Σφηνάρι) Photo ofΦαράγγι Πλατανακίων (Κάμπος- παραλία Πλατανάκια- παραλία Σφηνάρι) Photo ofΦαράγγι Πλατανακίων (Κάμπος- παραλία Πλατανάκια- παραλία Σφηνάρι)

September 3, 2021
September 2021

near Tsigkounianá, Crete (Greece)

Πεζοπορική διαδρομή με εύκολα αλλά και δύσκολα τμήματα. Η πορεία κανονικά ξεκινά από το χωριό Κάμποι, λίγα χιλιόμετρα μετά το Σφηνάρι. Εμάς μας μετέφερε βοσκός με το φορτηγάκι του από το Σφηνάρι μέχρι τη θέση Τζιγκουνάκια, ένα χιλιόμετρο περίπου μετά το χωριό Κάμποι. Συνεχίσαμε στο χωματόδρομο για λίγο. Έπειτα επιλέξαμε να ακολουθήσουμε το ρυάκι μέσα από την κοίτη. Αυτή η εξερευνητική επιλογή μετατρέπει την κατάβαση από εύκολη σε απαιτητική, μέτριας, ωστόσο, δυσκολίας, για τους εξοικειωμένους στη διάβαση βραχωδών πεδίων με πολλά σημεία που απαιτείται προσοχή. Γενικά το κατέβασμα παρέχει επιλογές σημείου που ταιριάζουν στον καθένα. Θεωρώ ότι η πορεία μέσα από το ρυάκι δεν πρέπει να επιλέγεται από πεζοπόρους μη συνηθισμένους σε τέτοια ανώμαλα πεδία. Έτσι, λοιπόν, χρειαστήκαμε τρεις ώρες για να φτάσουμε στην όμορφη παραλία Πλατανάκια, που όμως τα κύματα δεν επέτρεπαν ένα άνετο κολύμπι. Η εξηντάλεπτη πορεία ακολούθως προς το Σφηνάρι, κατά την ανάβαση μόνο, απαιτεί προσοχή, αν και δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Γενικά η σήμανση είναι επαρκής. Άλλωστε τόσο ο χωματόδρομος από τον Κάμπο, όσο και η κοίτη του ρυακιού οδηγούν από μόνα τους στην παραλία, ενώ μέχρι το Σφηνάρι σημάδια από μπογιά και κούκοι βοηθούν επαρκώς τον πεζοπόρο. Αν η κατάβαση γίνει όσο το ρυάκι έχει τρεχούμενο νερό, θα είναι η εμπειρία ασφαλώς συναρπαστικότερη.