Φαράγγι - Καταρράκτες Βολιναίου ποταμού, Αχαϊα

Photo ofΦαράγγι - Καταρράκτες Βολιναίου ποταμού, Αχαϊα Photo ofΦαράγγι - Καταρράκτες Βολιναίου ποταμού, Αχαϊα Photo ofΦαράγγι - Καταρράκτες Βολιναίου ποταμού, Αχαϊα

September 19, 2020
June 2019

near Drépano, West Greece (Greece)

Ο Βολιναίος (ή και Δρεπανέικο) είναι ποταμός στην Αχαία, που πηγάζει από τις βόρειες παρυφές του Παναχαικού όρους (ανάμεσα σστο Βρωμονέρι και την Τρανή Ρίζα) και εκβάλλει στον Κορινθιακό κόλπο, κοντά στο Δρέπανο. Έχει νερό όλη την διάρκεια του χρόνου. Σύμφωνα με τα Αχαϊκά του αρχαίου Έλληνα περιηγητή και γεωγράφου Παυσανία, την ονομασία του την οφείλει στην αρχαία πόλη Βολίνη (ή Βολίνα). Ενώ επίσης αποκαλείται και Δρεπανέικο λόγω του ότι κατά την πορεία του διέρχεται από το ομώνυμο χωριό. Η πρόσβαση στο φαράγγι γίνεται απο το χωριό Δρέπανο. Βγένοντας απο το χωριό ακολουθούμε πορία προς νότο δυτικά του ποταμού και παράλληλα με αυτόν. Κάποια στιγμή ο ασφαλτόδρομος συνεχίζεται με χωματόδρομο. Συνεχίζουμε για 2 km μέχρι να συναντίσουμε διασταύρωση Δ1. Εκεί πηγαίνουμε αριστερά και κατηφορίζουμες προς το ποτάμι. Μετα απο λίγα μέτρα ο δρόμος γίνεται πολυ κατηφορικός και καλό ειναι να αφήσουμε το αυτοκίνητο πριν το κατηφορικό μονοπάτι σε ένα ελαιώνα που βρίσκεται εκεί. Μετα απο λίγα μέτρα φτάνουμε στο ποτάμι. Κινουμαστε αντίθετα στη ροή του ποταμου. Σε 300 μέτρα μπαίνουμε στο στενό φαράγγι. Σε 150 μετρα συναντάμε ένα μικρό ρυάκι που έρχεται μέσα απο πολυ στενό φαράγγι και χύνεται στον ποταμό. Συνεχίζουμε για 250 μέτρα περίπου μέσα στο φαράγγι. Λίγο μετα την εξοδο στο αριστερό μέρος βλέπουμε τον μικρό καταρράκτη και μερικά μετρα μετα τον τεχνητό καταρράκτη στην κοίτη του Βολιναίου ποταμού

Δ1

9 Τεχνητός Καταρράκτης

• Photo of tomreptomrep
    tomreptomrep Jun 6, 2021

Όμορφο φαράγγι με το στενό του πέρασμα, τον καταρράκτη του, το πράσινο του και το ποταμάκι του. Μια σχετικά εύκολη διαδρομή για όλους με πολύ ωραίες φυσικές εικόνες. Μόνη συμβουλή, αν δεν έχετε 4Χ4, να αφήσετε το αμάξι αρκέτα νωρίτερα στο χωματόδρομο, καθώς σε ορισμένες ανηφόρες έχει αρκετή κροκάλα και σπινάρει.