Φαράγγι Αγίου Χαραλάμπου - Agios Charalambos Gorge

Photo ofΦαράγγι Αγίου Χαραλάμπου - Agios Charalambos Gorge Photo ofΦαράγγι Αγίου Χαραλάμπου - Agios Charalambos Gorge Photo ofΦαράγγι Αγίου Χαραλάμπου - Agios Charalambos Gorge

April 24, 2021
April 2021

near Priniás, Crete (Greece)

Το φαραγγούλι του Αγίου Χαραλάμπους είναι ένα μικρό, αλλά πανέμορφο φαράγγι που βρίσκεται νότια του χωριού Άνω Ασίτες. Παίρνει το όνομα του από το εκκλησάκι του Αγίου Χαραλάμπους που βρίσκεται στην αρχή του. Έως τα μέσα της άνοιξης υπάρχει νερό, που αναγκάζει τους πεζοπόρους να τραβερσάρουν (να πεζοπορούν από τα τοιχώματα) μέσω μονοπατιού. Μέσα από το φαράγγι περνάει το ρέμα που μεταφέρει τα νερά από την κοιλάδα ανατολικά του Πρινιά και, μετά το φαράγγι του Αγίου Χαραλάμπους, διαρρέει το φαράγγι του Αγίου Αντωνίου και σχηματίζει τον Ξεροπόταμο που εκβάλει στην περιοχή του Παγκρητίου Σταδίου στο Ηράκλειο.

Ξεκινώντας από το εκκλησάκι του Αγίου Χαραλάμπους, το οποίο βρίσκεται μέσα σε ένα τεράστιο κούφωμα, κατηφορίζουμε κατά μήκος του ποταμού, όπου δημιουργούνται πανέμορφες λιμνούλες. Κοιτώντας ψηλά, παρατηρούμε τα πανύψηλα τοιχώματα με τις τεράστιες σπηλιές. Το φαράγγι στην έξοδο του έχει πολύ στενά περάσματα, γεγονός που το χειμώνα μας αναγκάζει να τραβερσάρουμε στο πλάι, κατά μήκος μονοπατιού. Αντίθετα, το καλοκαίρι μπορούμε να περάσουμε και μέσα από την κοίτη, που θέλει λίγη προσοχή γιατί με ένα άτσαλο πάτημα μπορεί να μας γυρίσει το πόδι.

The gorge of Saint Charalambos is a small, but beautiful canyon located south of village Ano Asites. It takes its name after the church of Saint Charalambos built below the rock near its entrance. Till the middle of spring, the gorge has water, forcing hikers to traverse (to hike along its walls) and avoid the riverbed. The gorge stream transfers water from the valley east of Prinias village to the gorge of Agios Antonios and lately forms the river Xeropotamos, that ends on the beach of the Pancretan Stadium in Heraklion.

Starting from the chapel of Agios Charalambos, located in a huge rock shelter, we descend along the river, where beautiful ponds are formed. Looking up, we see the towering walls with enormous caves. The gorge exit has very narrow passages which in winter forces us to traverse along a trail. In contrast, in summer you can walk in the riverbed, but you should pay attention not to twist your leg.
Πηγή: 🥇Ταξιδιωτικός Οδηγός Κρήτης⛵🏊⭐

Εδώ ξεκινάει το μονοπάτι που οδηγεί μέσα από το φαράγγι στην εκκλησία του Αγίου Χαράλαμπου και έχει χώρο για να παρκάρουμε το αυτοκίνητο μας.

Το εκκλησάκι του Αγίου Χαραλάμπους, το οποίο βρίσκεται μέσα σε ένα τεράστιο κούφωμα, κατηφορίζουμε κατά μήκος του ποταμού, όπου δημιουργούνται πανέμορφες λιμνούλες. Κοιτώντας ψηλά, παρατηρούμε τα πανύψηλα τοιχώματα με τις τεράστιες σπηλιές.