Πετρόστρουγκα-Κάκαλος-Μυτικας-Ζολώτας Πριόνια 4-8-2022

Photo ofΠετρόστρουγκα-Κάκαλος-Μυτικας-Ζολώτας Πριόνια 4-8-2022 Photo ofΠετρόστρουγκα-Κάκαλος-Μυτικας-Ζολώτας Πριόνια 4-8-2022 Photo ofΠετρόστρουγκα-Κάκαλος-Μυτικας-Ζολώτας Πριόνια 4-8-2022

one day 4 hours 33 minutes
August 4, 2022
August 2022

•   5 2 Reviews

near Litóchoro, Central Macedonia (Greece)

Η πορεία ξεκίνησε από την θέση Γκορτσιά και με΄σα από ένα σχετικά εύκολο μονοπάτι φτάνουμε στο καταφύγιο της Πετρόστρουγκας (1.940 μέτρα) κάνοντας μία πορεία κοντά στα 6 χιλιόμετρα και μια υψομετρική κοντά στα 800 μέτρα ( περίπου 3 ώρες με χαλαρό περπάτημα ) . Εκεί έγινε διανυκτέρευση και την άλλη ημέρα το πρωί στις 8 είχαμε αναχώρηση για το καταφύγιο του Κάκαλου . Η πορεία στην αρχή είναι ομάλη όσο είσαι μέσα στο δάσος . Κάποια στιγμή πριν βγούμε στην κορυφή Σκούρτα ( 2.500 μέτρα ) το μονοπάτι γίνεται σε αλπικό τοπίο και δυσκολεύει λίγο .
Μετά την κορυφή Σκούρτα βγαίνουμε στον λεγόμενο λαιμό όπου μέσα από ένα ευδιάκριτο μονοπάτι αρχίζουμε την πορεία μας για το οροπέδιο των μουσών. Το μονοπάτι του λαιμού κινείται στην κόψη της ράχης με εκπληκτική θέα και χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία . Λίγο πριν φτάσουμε στο οροπέδιο αρχίζουν καγκέλια για να βγούμε . Σε αυτό το σημείο επέλεξα ( χωρίς να υπάρχει λόγος αλλά και χωρίς να κερδίζεις και τίποτα ) αντί να ακολουθήσω το μονοπάτι για να με βγάλει στο οροπέδιο να ανέβω από το πέρασμα του Γιόσου ...έτσι για την ιστορία .
Αφού ανεβήκαμε στο οροπέδιο το εμφανές οροπέδιο μας οδήγησε με άνεση στο καταφύγιο του Κάκαλου , στο οποίο έγινε στάση και αφού αφήσαμε τα πράγματα μας και παίρνοντας μόνο αναγκαία ( ζακέτα, νερό και κράνος ) ξεκινήσαμε για τα ζωνάρια .
Η πορεία μας από εδώ και πέρα και όποιον έχει υψοφοβία και ακροφοβία ..είναι απαγορευτική .
Το μονοπάτι των ζωναριών με ευκολία σε περνάει κάτω από το Στεφάνι και σε οδηγεί στο σημείο που αρχίζει η ανάβαση από το Λούκι για τον Μύτικα
Λούκι .....ανάβαση όχι δύσκολη αλλά πολύ πολύ επικίνδυνη και θέλει ιδιαίτερη προσοχή ....και φυσικά κράνος . Καλό θα ήταν να επιλεγεί ημέρα που δεν θα έχει κόσμο για την αποφυγή ατυχήματος ( να σου έρθει πέτρα στο κεφάλι ή ακόμα και κάτι χειρότερο )
Η επιστροφή μας έγινε πάλι μέσα από το Λούκι ....κώλο κώλο το κατέβασμα με ασφάλεια .
Επιστροφή στο καταφύγιο του Κάκαλου ..γεύμα στην απίθανη κουζίνα του ...και στην συνέχεια πήραμε το μονοπάτι "Κοφτό " για να βγούμε στο καταφύγιο του Αγαπητού ( Ζολώτα ) Μονοπάτι με πολύ έντονη κλίση και μεγάλη προσοχή . Σε 1 ώρα φτάνεις στο καταφύγιο ...νερό μια ανάσα και μετά αρχίζει η κατάβαση για τα Πριόνια . Περίπου 7 χιλιόμετρα και χρόνος 2 με 2:30 ώρες . Στο Λιτόχωρο είχαμε φτάσει περίπου στις 20:30 με 21:00
Προσοχή νερό στην διαδρομή δεν έχει το βουνό . Νερό προμηθευόμαστε στα καταφύγια με κόστος 2 ευρώ το 1.5 λίτρο νερό . Εμείς ξεκινήσαμε την πορεία μας με 1 λίτρο νερό ο καθένας ...και ανεφοδιασμό σε κάθε καταφύγιο
Όλα τα μονοπάτια είναι πάρα πολύ καλά σηματοδοτημένα και ευδιάκριτα
Καλή ανάβαση σε όσους πάνε .

PictographThermal waters Altitude 8,083 ft

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Dec 2, 2022

Κλασική και πολύ όμορφη διαδρομή που πρέπει να την κάνει κάθε ορειβάτης αν δεν θέλει να βλέπει μόνο φωτο από αυτό το μέρος..

• Photo of Ηλίας Λευκόπουλος
    Ηλίας Λευκόπουλος Dec 4, 2022

Η ανάβαση στον Μύτικα από το Λούκι έχει επικινδυνότητα κυρίως λόγω των σαθρών πετρωμάτων και της πολυκοσμίας ανεξαρτήτως μέρας. Το κοφτό μονοπάτι επίσης έχει δυσκολία ειδικά αν έχει προηγηθεί βροχή