ΠΕΤΡΟΚΕΡΑΣΑ-κορυφή ΟΜΒΡΙΑΝΟΣ

November 29, 2020
November 2020

•   4.5 3 Reviews

near Petrokérasa, Central Macedonia (Greece)

Πρόκειται για την κυκλική διαδρομή δεκαπέντε χιλιομέτρων (15 χλμ.) του αγώνα ορεινού τρεξίματος ΟΜΒΡΙΑΝΟΣ TRAIL που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στο όρος Ομβριανός. Εμείς ξεκινήσαμε από την δασική θέση ΠΑΝΩ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΝΕΡΟΥ που την συναντάμε στην επαρχιακή οδό ΛΙΒΑΔΙ-ΠΕΤΡΟΚΕΡΑΣΑ λίγο προτού τον δεύτερο οικισμό. Σε αυτήν την δασική θέση, στα δεξιά υπάρχει μεγάλο μονοπάτι το οποίο και ακολουθούμε. Όταν φτάσουμε σε πλατό από χωράφι το εγκαταλείπουμε και στρίβουμε αριστερά σε άλλο μονοπάτι που διακόπτεται από δασικό δρόμο τον οποίο ακολουθούμε για λίγο μέχρι να βρούμε την συνέχεια του μονοπατιού σε δεξιά στροφή του δρόμου όπου το μονοπάτι συνεχίζει στα αριστερά. Μετά από διαδοχικές εναλλαγές μεταξύ του μονοπατιού και τμημάτων των δασικών δρόμων της περιοχής που χρησιμοποιεί η συγκεκριμένη διαδρομή φτάνουμε στον ασφαλτόδρομο που συνδέει το Λιβάδι με τα Πετροκέρασα στο ύψος της πηγής Μακροκοπάνα. Βγαίνοντας στην επαρχιακή οδό στρίβουμε δεξιά στην ανηφορική κατεύθυνση προς το Λιβάδι. Προσπερνάμε στα αριστερά μεγάλο προσκυνητάρι και λίγο παραπάνω διαγώνια αριστερά περνάμε πάνω από την πηγή Μακροκοπάνα στην οποία μπορούμε να αναπληρώσουμε το νερό που χρησιμοποιήσαμε από τα παγούρια μας. Το μονοπάτι συνεχίζει να εναλλάσεται με κάποια τμήματα από μικρούς δασικούς δρόμους μέχρι να φτάσει στο τελικό του τμήμα που μας οδηγεί στην κορυφή του Προφήτη Ηλία του Ομβριανού όρους. Πρώτα συναντάμε το ομώνυμο εξωκλήσι και μετά την κορυφή με το τριγωνομετρικό κολωνάκι. Στην συνέχεια επιστρέφουμε από το μονοπάτι που συνεχίζει στην ράχη που βρίσκεται πίσω από το Ιερό Βήμα του εξωκλήσι το οποίο και ακολουθούμε χάνοντας αρκετό υψόμετρο. Σε κάποιο σημείο ακολουθώντας τα σημάδια το μονοπάτι εγκαταλείπει την ράχη και στρίβει αριστερά κατηφορίζοντας μέχρι να καταλήξει σε δρόμο στον οποίο ακολουθούμε την αριστερή του κατεύθυνση για λίγο μέχρι να βρούμε την συνέχεια του μονοπατιού προς τα δεξιά που καταλήγει στην πηγή Μπουζουγλή που βρίσκεται κάτω από δασικό δρόμο. Πάλι σε αυτόν τον δρόμο στρίβουμε αριστερά για να συναντήσουμε στα δεξιά μας την συνέχεια του μονοπατιού που διακόπηκε από τον δασικό χωματόδρομο. Περνάμε από ρέμα με νερό και μετά από αρκετή πεζοπορία καταλήγουμε σε χωματόδρομο στον οποίο και στρίβουμε αριστερά στην κατηφορική του κατεύθυνση. Αυτός κινείται απευθείας προς το χωριό. Τερματίζει σε τσιμεντόδρομο στον οποίο και στρίβουμε αριστερά που μας οδηγεί στον οικισμό των Πετροκέρασων από την νότια πλευρά του χωριού. Διασχίζουμε το χωριό και μέσω της επαρχιακής οδού που συνδέει το χωριό με το Λιβάδι φτάνουμε στην δασική θέσα ΕΠΑΝΩ ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΝΕΡΟΥ που είναι και το σημείο τερματισμού της διαδρομής μας, δηλαδή από το σημείο που ξεκίνησαμε.

Religious site

Summit

• Nick Gianno Feb 21, 2021

Αναλυτικότατη περιγραφή και πολλές όμορφες φωτογραφίες! Μπράβο!

• Photo of skarmoutsosv
    skarmoutsosv Apr 10, 2023

Υπάρχουν μερικές συντομεύσεις στην περίπτωση που θέλετε μικρότερη συνολική διαδρομή.